April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اعلام نظر جدید درباره زمان ورود خودرو‌ها
کد خبر: ۳۸۵۷۱۶
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
0
ورود خودرو همچنان در مرحله شناسایی شرکت‌های واردکننده است.

برخلاف وعده وزیر صمت به این زودی‌ها منتظر ورود خودرو نباشید

وزیر صمت گفت با اعلام نام نخستین افرادی که تمام شرایط برای واردات خودرو را دارند؛ کار واردات خودرو آغاز خواهد شد.

رضا فاطمی امین پیش بینی کرده این مساله تا یک تا دو هفته آینده مشخص خواهد شد بنابراین بعد از آن شاهد واردات خودرو خواهیم بود.

براساس اعلام سکاندار صمت بیش از ۳۰۰ کسب‌وکار تقاضای ورود خودرو را داشتند که بعضی از این شرکت‌ها شرایط ورود خودرو را ندارند و در حال پایش شرایط کسب‌وکار‌ها هستیم و بعد از این مرحله شرکت‌هایی که شرایط واردات دارند معرفی خواهند شد.

در حالی فاطمی امین از آغاز واردات خودرو در بازه یک تا دو هفته آینده سخن می‌گوید که برخی از کارشناسان معتقدند این اظهارات تنها برای آرام کردن فضا اتفاق می‌افتد، اما در عمل خبری از ورود خودرو به کشور به این زودی‌ها نخواهد بود.

پیش‌تر سخنگوی وزارت صمت گفته بود بعد از اعلام نام شرکت‌ها باید روند ثبت سفارش و تخصیص ارز نهایی شود و خودرو‌های وارداتی تا آذرماه به بازار وارد خواهند شد.

روند ثبت سفارش و تخصیص ارز که امید قالیباف به آن‌ها اشاره می‌کند به نظر با، اما و اگر‌هایی روبرو است. جدی‌ترین چالش که در مسیر نهایی شدن ورود خودرو قرار دارد مساله تخصیص ارز است. با توجه به اینکه همچنان مذاکرات احیای توافق نامه برجام نهایی نشده سیاست گذار پولی و بانکی درباره تخصیص ارز به واردات خودرو دچار تردید‌هایی است.

البته نباید فراموش کنیم که وزارت صمت در به دنیال این است تا پروسه ورود خودرو‌های به اصطلاح اقتصادی را تکمیل کند و بعد به سراغ پروسه واردات خودرو‌های تا ۲۰ هزار یورویی برود. مسیر مدنظر سیاست گذار خودرویی برای واردات خودرو آنچنان پرپیچ و خم است که بعید به نظر می‌رسد دربازه زمانی مدنظر وزیر صمت ورود خودرو محقق شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: