April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۷۲۶
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
0
بررسی تقاضای دو فوریت در مورد لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در دستور کار مجلس قرار گرفت.

تقاضای دو فوریت لایحه متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان در دستور کار مجلس قرار گرفت

نشست علنی امروز سه شنبه ۱۷ مهر ماه مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور ۱۹۵ تن از نمایندگان آغاز شد.

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری مهمترین موضوعی است که امروز در دستور کار مجلس قرار دارد؛ این لایحه با هدف ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان تهیه شده است.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، طرح‌های دو فوریتی بر حسب ضرورت و برای جلوگیری از وقوع خسارت احتمالی و فوت فرصت تهیه می‌شوند؛ در صورتی که مجلس با دو فوریت این لایحه موافقت نماید، گزارش کمیسیون تخصصی حداکثر سه روز کاری پس از تصویب فوریت، به هیأت رئیسه ارسال می‌شود تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

در نشست امروز مجلس همچنین قرار است ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه اصلاح تبصره‌های (۱) و (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین نمایندگان در این جلسه ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی وادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران (ارجاع از جلسه علنی) را در دستور کار خود دارند.

گزارش شور دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بازرسی کل استان خراسان رضوی و گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از دیگر برنامه‌های امروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: