April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۷۷۳
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
0
اقتصاد اوکراین در سه فصل اول سال ۲۰۲۲، حدود ۳۰ درصد کوچک شده است.

اقتصاد اوکراین ۳۰ درصد کوچک شد

وزارت اقتصاد اوکراین اعلام کرد اقتصاد اوکراین در سه فصل اول سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱ حدود ۳۰ درصد کوچک شده که دلیل عمده آن حمله روسیه بوده است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آب و هوای بد ماه سپتامبر که سرعت برداشت محصول را کاهش داده در این رخداد نقش داشته است، همانطور که وقفه در عرضه از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا نیز نقش مهمی داشته است. اوکراین و روسیه همدیگر را به گلوله باران این تاسیسات متهم می‌کنند.

صادرات در ماه سپتامبر با جهش ۲۳ درصدی نسبت به ماه آگوست به بالاترین سطح خود از زمان آغاز جنگ در ماه فوریه رسید، به کمک یک قرارداد بین المللی که امکان حمل غلات از بنادر دریای سیاه را فراهم می‌کند. این وزارتخانه گفت: وضعیت این عرصه در ماه سپتامبر بهبود یافت، اما دشمن به گلوله باران سرزمین اوکراین ادامه داد که بر تجارت و تدارکات فشار وارد کرد.

در این بیانیه آمده: تخریب بیشتر تأسیسات تولیدی، زیرساخت‌ها و ساختمان‌های مسکونی و نیز عدم اطمینان از اینکه جنگ چقدر طول خواهد کشید، مانع توسعه و به تعویق انداختن بازسازی شده است. در ماه جولای، بانک مرکزی اوکراین اعلام کرد که ممکن است این اقتصاد در سال ۲۰۲۲ تا یک سوم کاهش یابد و انتظار می‌رود بین ۵ تا ۶ درصد در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ رشد کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: