کد خبر: ۳۸۵۸۳۵
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
0
معاون مدیر بازرگانی در فروش داخلی فرآورده‌های نفتی ایران گفت: حق‌العمل جایگاه‌های عرضه نفتگاز برای اولین بار در کشور پلکانی پرداخت می‌شود و این اقدام مهم، رضایتمندی مجموعه مالکان مجاری عرضه و جایگاهداران را به دنبال داشته است.

پرداخت ​حق‌العمل جایگاه‌های عرضه نفت‌گاز پلکانی شد

رضا فروردین، معاون مدیر بازرگانی در فروش داخلی فرآورده‌های نفتی ایران گفت: این شرکت در اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت و برگزاری جلسات متعدد با سازمان برنامه و بودجه و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و همچنین مشارکت جایگاهداران کشور، انجمن صنفی جایگاهداران و کانون انجمن‌های صنفی به نتیجه مطلوبی رسید و در پی آن هیئت محترم وزیران افزایش ۴۵ درصدی حق العمل را تصویب کرد.

این مقام مسئول جایگاهداران کشور را جزو بازو‌های مهم سوخت‌رسانی نام برد و ادامه داد: کار بزرگی که انجام شد با صدور این مجوز و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حق‌العمل جایگاه‌ها را به صورت پلکانی در نظر گرفتیم به این صورت که با فروش ۶۵۰ هزار لیتر در ماه یک مبلغ و برای فروش بیش از ۶۵۰ هزار لیتر نیز یک مبلغ دیگری در نظر گرفته شد، ضمن اینکه سقف بودجه‌ای که تعیین شده بود نیز رعایت شد.

وی اقدام شاخص در این زمینه را پلکانی کردن حق‌العمل جایگاه‌های عرضه نفتگاز برای اولین بار در کشور اعلام و تصریح کرد: این اقدام مهم رضایتمندی مجموعه مالکان مجاری عرضه و جایگاهداران را به دنبال داشته است.

معاون مدیر بازرگانی در فروش داخلی فرآورده‌های نفتی ایران، تعداد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت (صاحب نشان) در کشور را بالغ بر ۷۰ شرکت اعلام کرد و گفت: شیوه نامه‌ای در جهت بهبود عملکرد این شرکت‌ها در حال آماه‌سازی است که در صورت تصویب هیئت مدیره این شرکت، اعلام خواهد شد.

فروردین بیان کرد: شکل‌گیری شرکت‌های صاحب‌نشان در کشور در راستای کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت و بر اساس اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و با استفاده از تجربه سایر کشور‌ها از سال ۹۵ اجرائی شده است.

وی به مزیت این طرح و ایجاد فضای رقابتی بین جایگاه‌ها در جهت بهبود کیفیت خدمات اشاره و تصریح کرد: با تعامل و همکاری با شرکت ملی پالایش و پخش بازنگری برای بهبود عملکرد این شرکت‌ها و بازآرائی در نحوه توزیع فرآورده در دستور کار شرکت ملی پخش قرار گرفته است.

وی حضور شرکت‌های توانمند مانند شرکت‌های پالایشی در این حوزه را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد: در حوزه تولید و حمل فرآورده‌های نفتی نیز با ورود بخش خصوصی طرح برندسازی توسعه یابد.

معاون مدیر بازرگانی در فروش داخلی فرآورده‌های نفتی ایران در رابطه با شیوه‌های نوین عرضه سوخت در کشور گفت: راه اندازی سوخت‌رسان‌های سیار، جایگاه‌های کوچک مقیاس (تک تلمبه) و جایگاه‌های بدون اپراتور در جهت تسهیل در امر سوخت‌رسانی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

فروردین با بیان این موضوع که تمهیداتی در جهت راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت‌رسان سیار در سطح کلان شهر‌ها با توجه به وضعیت قرارگیری و موقعیت جایگاه‌های ثابت و میزان ازدیاد مراجعات مردم به این جایگاه‌ها در نظر است ادامه داد: برای جایگاه‌های کوچک مقیاس یا تک تلمبه نیز امیدواریم از طریق شهرداری کلان شهر‌ها این جایگاه‌ها را توسعه دهیم تا شاهد ازدحام در برخی از جایگاه‌های کلان شهر‌ها نباشیم.

این مقام مسئول از ورود بخش خصوصی برای احداث جایگاه‌های بدون اپراتور و کوچک مقیاس خبر داد و اظهار کرد: درخواست‌هایی از سوی شرکت‌ها اعلام شده منتها نیاز به بررسی، تهیه و تدوین شیوه نامه دارد تا به صورت یکپارچه و مدون در اختیار متقاضیان قرار گیرد و در شرایط برابر به این حوزه ورود پیدا کنند.

فروردین از ارگان‌های دولتی که صاحب زمین هستند خواست که همکاری‌های لازم را در جهت اختصاص زمین برای راه‌اندازی اینگونه جایگاه‌ها داشته باشند تا در کلان شهر‌ها که جمعیت زیاد هست و ازدحام داریم برای تسهیل خدمات سوخت‌رسانی این مهم نیز محقق شود.

وی با بیان این خبر که در حال حاضر تعدادی جایگاه‌های کوچک مقیاس در اصفهان مشغول فعالیت هستند، اعلام کرد: این طرح به صورت پایلوت در این منطقه اجرائی شد و تا کنون استقبال و بازخورد خوبی داشته و مشکل خاصی مترتب نبوده و امیدواریم در سراسر کشور گسترش یابد.

وی با اذعان به این موضوع که شرکت ملی پخش یک شرکت انحصاری برای عرضه فرآورده‌های نفتی است تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم فروش فرآورده را صرفا از حالت یارانه‌ای خارج کنیم و احصاء درآمدزائی در این زمینه و اینکه بخش خصوصی بتواند در بازار‌های جهانی فرآورد‌های نفتی و مشتقات آن را عرضه کند، عرضه فرآورده در بورس انر‍ژی از سوی شرکت ملی پخش آغاز شد.

فروردین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری با هماهنگی‌های لازم، عرضه بورس به صورت مستمر انجام شده، تبیین کرد: فرآورده‌ها در بورس با نرخ بین‌المللی عرضه می‌شود که ضمن درآمدزائی، بخش صادرات نیز توسط بخش خصوصی فعال است.

وی افزود: تا کنون هشت مرحله، بالغ بر ۳۶ میلیون لیتر نفت سفید در رینگ بورس انرژی عرضه شده که با انجام این مهم بیش از هشت هزار میلیارد ریال درآمد برای شرکت احصا شده است.

فروردین با اشاره به صدور مجوز احداث جایگاه‌ها از طریق درگاه ملی مجوز‌های کشور گفت: بر اساس صدور دستوری از سوی ریاست محترم جمهور مبنی بر اینکه می‌بایست امضا‌های طلائی از دستگاه‌های دولتی حذف شود، شرکت ملی پخش همسو با این موضوع، نسبت به راه‌اندازی سامانه صدور مجوز احداث جایگاه‌ها و پیوستن آن به درگاه ملی مجوز‌های کشور اقدام کرد.

وی به فرآیند صدور این مجوز‌ها که پیش از این در شرکت ملی پخش به صورت ستنی انجام می‌شده، اشاره کرد و افزود: درخواست متقاضی پس از ارسال به ناحیه و یا منطقه در یک کمیته بهینه‌سازی و توسعه مجاری عرضه بررسی و مجوز‌های احداث بر اساس مقرراتی که وجود داشت صادر می‌شد.

معاون مدیر بازرگانی در فروش داخلی فرآورده‌های نفتی ایران گفت: پس از ابلاغ از سوی وزارت نفت، شرکت ملی پخش بلافاصله شروع به تدوین مقررات این امر و برقراری سامانه‌ای برای دسترسی درخواست احداث جایگاه کرد.

فروردین افزود: این سامانه با همکاری و تلاش معاونت فاوا در مدیریت برنامه‌ریزی به بهره‌برداری رسید و تمام متقاضیان احداث جایگاه در سراسر کشور می‌توانند وارد سامانه شوند و از طریق درگاه مجوز‌های ملی و سایت G ۴ B.ir از این خدمت بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: