April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۰۱۲
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
0
استاندار تهران گفت: در طول یک سال گذشته خداوند تفضل کرده و گره های زیادی از مشکلات استان تهران رفع و توفیقات خوبی حاصل شده است.

رفع مشکلات مردم اولویت اقدامات مسئولان استان تهران باشد

نشست مشترک فرمانداران استان تهران روز پنجشنبه با حضور محسن منصوری استاندار و معاونین در شهرستان دماوند برگزار شد.

منصوری در این جلسه با اشاره به گذشت یک سال از شروع دوره مسئولیت در استان تهران اظهار داشت: ضروری است تا با سپری شدن یک سال از آغاز مسئولیت، به آسیب شناسی عملکرد خود بپردازیم؛ این مساله همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده که پس از اولویت بندی، برنامه ریزی و اجرا به بررسی نتایج بپردازیم و آسیب شناسی کنیم. از اینرو لازم بود تا امروز و در یک سالگی شروع مسئولیت این جلسه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه لازم است آسیب شناسی واقعی و عملیاتی از اقدامات یک ساله داشته باشیم، افزود: در طول یک سال گذشته خداوند تفضل کرده و گره‌های زیادی از مشکلات استان تهران رفع و توفیقات خوبی حاصل شده است؛ البته طبیعی است که نقطه ضعف‌هایی هم وجود داشته باشد که باید شناسایی و اصلاح شود.

استاندار تهران با تاکید بر لزوم شناسایی نیاز‌ها و دغدغه‌های اصلی مردم استان و تصمیم گیری بر اساس آن، عنوان کرد: گاهی اوقات مدیران اقدامات زیادی انجام می‌دهند، ولی مهم این است که تلاش‌ها، تاثیر مستقیمی در بهبود زندگی مردم در تمامی حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و ... داشته باشد.

گفتنی است در ادامه این نشست، فرمانداران استان نکاتی در خصوص اولویت‌ها و موضوعات حوزه شهرستان‌های استان تهران بیان کردند.

محسن منصوری همچنین در حاشیه نشست فرمانداران شهرستان‌های استان تهران که به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام سالگرد استقرار تیم مجموعه استانداری در دولت مردمی و انقلابی هستیم و امروز تمامی ۱۶ فرماندار شهرستان‌های استان تهران که پس از استقرار دولت مردمی مشغول به کار شدند جهت هماهنگی و تبادل‌نظر در این جلسه حضور دارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که پس از مدتی کار اجرایی مجدداً به بازخوانی و آسیب‌شناسی امور بپردازیم و هدف‌گذاری‌ها را تا رسیدن به نتایج مطلوب تدقیق کنیم لذا امروز برای بررسی آنچه پشت سر گذاشتیم و فرصت‌های پیش رو در کنار یکدیگر جمع شدیم.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به نقاط ضعف و قوت متعدد در مجموعه استان تهران گفت: این جلسه با هدف آسیب‌شناسی و بررسی نقاط قوت و ضعف مجموعه استانداری و فرمانداری‌های تابعه برگزار شد که می‌بایست با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و استفاده از تعاملات با سایر دستگاه‌ها برطرف شود.

منصوری تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان تهران امروز مسائل کلی و مسائل ناظر بر شهرستان‌ها را بیان و تحلیل کردند تا در فرصت‌های پیش رو سریعتر، دقیق‌تر و هدفمندتر و با زمینه قبلی با مشکلات مقابله کنیم.

وی با اشاره به حوادث اخیر ابراز داشت: مجموعه استانداری مسئول تأمین امنیت استان و فرمانداران مسئول تأمین امنیت شهرستان‌ها هستند لذا ضوابط و تکالیفی جهت برقراری نظم و امنیت بهتر در شهرستان‌ها ارائه و اقدامات و راهکار‌های لازم در زمینه ترمیم بخشی از خسارات مادی و معنوی اتفاقات اخیر تشریح شد.

استاندار تهران تأکید کرد: قسمتی از کمبود‌ها و کاستی در حوزه مدیریتی است و بخشی از نواقص به خود ما بازمی‌گردد و بخشی نیز مربوط به قواعد، قوانین، سیاست‌گذاری‌ها و قانون‌گذاری‌هایی است که به‌صورت عمودی و بخشی اعلام شده که در برخی موارد عملکرد دستگاه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: تمرکزگرایی در ساختار عمومی کشور در برخی موارد موجب کندی سرعت کار و بروز اشکالاتی می‌شود و ازآنجاکه تأکید رئیس‌جمهور بر کاهش تمرکزگرایی است و کار می‌بایست به پایین‌ترین سطوح مدیریتی ممکن واگذار شود که در پی اصلاح این امور هستیم.

استاندار تهران در پایان با اشاره به اقدامات عمرانی در پردیس خاطرنشان کرد: پردیس مسئله بزرگی است که برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاری در حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم که در سفر رئیس‌جمهور تأکید شده و وزیر مربوطه نیز پیگیر است، اما این مورد نیاز به عزم ملی دارد و اعتبار خوب و قابل توجهی باید اعطا شود تا مشکلات تکمیل واحد‌ها و زیرساخت‌ها را پیگیری نماییم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: