کد خبر: ۳۸۶۰۱۳
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
0
معاون قضائی قوه قضائیه در تشریح جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) گفت: ۲۱۸ محکوم امنیتی در لیست‌ها عفوی‌ها قرار گرفتند.

۲۱۸ محکوم امنیتی در لیست عفوی‌ها / ۱۳ اعدامی مشمول تخفیف مجازات شدند

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: در این مرحله ۱۸۶۲ پرونده‌های عفوی که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی بررسی شد و پس از تأیید رئیس قوه قضائیه، لیست برای مقام معظم رهبری ارسال شد که مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۱۸۶۲ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات، ۷۶۹ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و ۱۰۹۳ نفر مشمول تخفیف و یا تبدیل مجازات شدند.

معاون قضائی قوه قضائیه ادامه داد: از مجموع افرادی که در این مرحله مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند، ۱۲۶۰ پرونده مربوط دادگستری‌ها و محاکم عمومی و انقلاب، ۴۵۰ پرونده مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی و ۱۵۲ پرونده مربوط به سازمان قضائی نیرو‌های مسلح است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی گفت: از ۱۲۶۰ مورد از عفوشدگان دادگستری و محاکم عمومی و انقلاب، ۱۳ نفر جزو محکومان اعدام بودند که یک درجه مجازات آن‌ها تخفیف پیدا کرد، ۱۰ مورد نیز مربوط به ماده ۲۰ آئین‌نامه عفو و ۱۲۳۷ مورد هم سایر محکومان هستند.

وی بیان کرد: از مواردی که عنوان شد ۹۵ مورد از خانم‌ها و ۱۲۳ مورد هم از محکومین امنیتی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: