سنگ‌آهن به کف کانال قیمتی ۲ هفته‌ای سقوط کرد
کد خبر: ۳۸۶۰۶۷
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
0
سنگ آهن در معاملات آتی بورس کالای دالیان ظرف روز‌های پایانی هفته جاری افت قیمت داشت و به کمترین نرخ خود ظرف ۲ هفته اخیر رسید؛ تشدید محدودیت‌های کرونایی در چین و کاهش فولادسازی در چین پیش از شروع نشست حزب کمونیست در روز ۱۶ اکتبر مهم‌ترین دلایل عقب‌نشینی قیمتی در بازار سنگ‌آهن بود.

توقف فولادسازی چین پیش از نشست حزب

شانگ‌های و سایر شهر‌های بزرگ چین بر تعداد آزمایش‌های شناسایی موارد مبتلا به کرونا افزوده‌اند؛ با اتمام تعطیلات روز ملی چین و بازگشت مردم از سفر، بر تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور افزوده شده است.

در عین حال فولادسازان چینی از میزان فعالیت خود پیش از شروع نشست حزب کومنیست چین کاسته‌اند؛ این نشست در روز ۱۶ اکتبر آغاز می‌شود. هدف آسمان آبی در چین باعث شده تا یک هفته پیش از شروع این نشست فولادسازان چینی به کاهش یا توقف تولید روی آورند. به گفته تحلیلگران ANZ، هبی، بزرگترین استان تولید کننده فولاد چین، تولید خود را از ۱۴ اکتبر به مدت یک هفته محدود خواهد کرد تا از آسمان صاف قبل از نشست حزب کمونیست اطمینان حاصل شود.

البته گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه پس از برگزاری نشست حزب کمونیست چین از میزان قرنطینه‌های اجباری در این کشور کاسته می‌شود، مطرح شده که این موضوع می‌تواند محرک قیمت‌ها در هفته‌های بعد باشد.

عقبگرد چین از هدف سیاست کرونا صفر تنها یک فرضیه است که برخی تحلیلگران مخالف آن هستند و بر این باورند که دولت چین به این سیسات سختگیرانه ادامه می‌دهد.

قوانین سختگیرانه چین برای مقابله با کووید صفر باعث کاهش شدید رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان شده است، این کاهش رشد اقتصادی در چین در شرایطی که بازار‌های غربی نیز با خطر رکود روبرو هستند، بر خطرات چشم‌انداز منفی اقتصاد جهانی افزوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: