کد خبر: ۳۸۶۰۸۴
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
0
دکتر زهرا نظری مهر / حقوقدان

ظرفیت اینوکس کیش برای مدیریت مالی

ماه‌ها و روز‌ها به سرآمد و در آستانه اینوکس کیش، بزرگترین نمایشگاه فراگیر در عرصه بانک، بورس و بیمه هستیم. اینوکس کیش یک نمایشگاه تخصصی است که با حضور گسترده فعالان بانک و بورس و بیمه در حوزه داخلی و البته بین الملل برگزار می‌شود که در قالب آن، مسائل مالی و پولی به صورت تخصصی در معرض دید جامعه هدف قرار می‌گیرد و در مورد آن‌ها بحث و بررسی می‌شود. البته نمایشگاه اینوکس کیش متفاوت از دیگر نمایشگاه ها، مورد توجه گسترده قرار می‌گیرد. این نمایشگاه برای طرح مباحث تخصصی در حوزه‌های مالی و بازار سرمایه برگزار می‌شود و انتظار می‌رود دستاوردها، راهکار‌ها و پیشنهاد‌های کاربردی در این نمایشگاه برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و عبور از چالش‌ها ارایه شود. اگرچه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بتازگی در نمایشگاه بین المللی تهران با عنوان چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی برگزار شد، اما اینوکس کیش یک سروگردان بالاتر قرار دارد، زیرا نمایشگاهی بین المللی است که در عرصه جهانی خودنمایی می‌کند. برای اثبات این ادعا کافی است تمامی دوره‌های گذشته اینوکس کیش را مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم اینوکس کیش علاوه بر اینکه مورد توجه بانکها، بیمه‌ها و فعالان بورسی کشورمان بوده، مورد توجه کشور‌های بزرگ نیز قرار داشته و با استقبال بین‌المللی روبرو شده است.


ارایه ظرفیت‌ها


ایران منابع و ذخایر بی‌شماری دارد که تاکنون بسیاری از آن‌ها مورد توجه قرار نگرفته، بنابراین شرکت‌ها و سرمایه گذارانی از کشور‌های بزرگ مایل به حضور در ایران و سرمایه گذاری روی این منابع هستند. نکته مهم اینجاست که معرفی کافی و لازم در زمینه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان صورت نگرفته و البته این مهم بحث مهم نیز مطرح نشده که بدنبال استفاده از این ظرفیت‌ها هستیم. این در حالی است که اگر بتوانیم به معرفی توانمندی هایمان بپردازیم، همکاری با ایران مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرد و بهترین ابزار برای معرفی این توانمندی ها، برگزاری نمایشگاه‌هایی متفاوت و قدرتمند است تا هم نیازهایمان را در آن مطرح کنیم و هم نسبت به جذب همکار، ریل گذاری کنیم که اینوکس کیش می‌تواند بهترین ظرفیت و فرصت باشد.


اقتصاد سیاست زده ایران


آنچه که نباید فراموش کنیم و البته همواره تاثیرات مخرب خود را برجای می‌گذارد، اقتصاد سیاست زده ایران است که تحت تاثیر مستقیم سیاست داخلی و خارجی قرار دارد، از سوی دیگر اینوکس کیش نیز یک رویداد بزرگ اقتصادی است و به جرأت می‌توان از اینوکس کیش به عنوان داووس ایران یاد کرد و، چون یک همایش اقتصادی با رویکرد سیاسی است، می‌توان از اینوکس کیش به عنوان ابزاری اقتصادی در مسیر رفع چالش‌های سیاسی و اقتصادی بهره گرفت. در این نمایشگاه می‌توان ابزار‌های رایزنی را شناسایی و مدیریت کرد.

 

بیشتر بخوانید:قرض الحسنه در قربانگاه بی مهری‌ها


مدیریت تحریم‌ها


آنچه همواره برای اقتصاد کشورمان چالش آفرین بوده، فشار‌های سیاسی است که فشار تحریمی در اوج آنهاست. البته تحریم‌ها و تهدید‌های سیاسی، برای حضور کشور‌های بزرگ و شرکت‌های خارجی در اینوکس کیش محدودیت ایجاد کرده، اما بسیاری ازشرکت‌های خارجی به صراحت اعلام کرده‌اند که منتظر حل مشکلات تحریم هستند و به محض پایان یافتن تهدیدها، با تمام قدرت به نمایشگاه اینوکس می‌آیند و باید برای آن روز ظرفیت‌ها را حفظ و آینده نگری داشته باشیم.


نگاه مثبت دولت سیزدهم به تعامل


خوشبختانه دولت سیزدهم نظر مثبتی به تعامل با جهان دارد و اظهارات دولتمردان به ویژه شخص رئیس جمهور حکایت از آن دارد که مایل هستیم هرچه سریعتر با تصویب نهایی و اجرای برجام، تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که برای ایران اعمال شده، برداشته شود؛ بنابراین باید ظرفیت‌های موجود را حفظ کنیم و در اندیشه روزی باشیم که ارتباط با جهان گسترده‌تر شده و آنگاه از اینوکس کیش نهایت استفاده را ببریم البته به شرط آنکه اینوکس را با تمام توان و قدرت حفظ کرده باشیم.


رفع مشکلات در اینوکس


اگر بپذیریم که بخش زیادی از مشکلات اقتصاد کشور ما ناشی از چالش‌های مالی و محدودیت‌های بین المللی است، باید در اینوکس کیش به فکر چاره اندیشی با دو رویکرد باشیم. اول اینکه بررسی کنیم در شرایط کنونی تا چه اندازه می‌توانیم مشکلات مالی را مدیریت کنیم و دوم اینکه در صورت عبور از تحریم‌ها و بازگشت به شرایط عادی، تا چه اندازه می‌توانیم به سرعت شرایط را عادی کنیم. دو رویکردی که باید با جدیت از سوی بخش‌های مالی مورد توجه قرار گیرد.

 

دکتر زهرا نظری مهر / حقوقدان

برچسب ها: اینوکس ، کیش ، بورس ، بانک ، بیمه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: