کد خبر: ۳۸۶۰۹۰
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا تائید تجهیزات مخابراتی جدید از شرکت‌های هواوی تکنولوژیز و ZTE را با استناد به مسائل امنیت ملی، ممنوع خواهد کرد.

حرکت جدید آمریکا علیه هواوی و ZTE اعلام شد

جسیکا روزن ورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، هفته گذشته ممنوعیت پیشنهادی را با سه کمیسیونر دیگر برای موافقت نهایی در میان گذاشت. این شرکت‌های چینی بدون اجازه مقامات، قادر نخواهند بود تجهیزات جدید در آمریکا بفروشند.

روزن ورسل در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیسیون ارتباطات فدرال متعهد است با تضمین این که تجهیزات ارتباطی غیرقابل اطمینان اجازه پیدا نخواهند کرد در داخل مرز‌های این کشور استفاده شوند، از امنیت ملی آمریکا حمایت کند.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا تا اواسط نوامبر با مهلت کنگره برای اقدام در این زمینه روبروست. این کمیسیون در ژوئن سال ۲۰۲۱ برای پیشبرد طرحی برای تصویب ممنوعیت تجهیزات شرکت‌های چینی هواوی تکنولوژیز و ZTE که تهدیدی برای امنیت ملی شناخته شدند، در شبکه‌های مخابراتی آمریکا رای داد.

در مارس سال ۲۰۲۱، تحت قانون سال ۲۰۱۹ که هدف آن حمایت از شبکه‌های ارتباطی آمریکاست، پنج شرکت چینی شامل هواوی، ZTE، هایترا کامیونیکیشن، هانگژو هایک‌ویژن دیجیتال تکنولوژی و ژیجیانگ داهوا تکنولوژی، به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی مشخص شدند.

مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا اعلام کرد خوشحال است می‌بیند کمیسیون ارتباطات فدرال بالاخره این گام را برای حمایت از شبکه‌ها و امنیت ملی آمریکا برداشته است.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در ژوئن سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود در حال بررسی ممنوعیت تمامی تجهیزات شرکت‌های چینی است که در لیست سیاه قرار دارند. این کمیسیون امسال شرکت کسپرسکی، چاینا تلکام امریکاس، چاینا موبایل اینترنشنال یو اس ای، پسیفیک نت ورکس کورپ و چاینا یونیکام را به این فهرست افزوده است.

برندن کار، کمیسیونر کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود این کمیسیون از سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۰۰۰ درخواست از سوی هواوی را تصویب کرده است.

آمریکا در سال ۲۰۱۹ شرکت‌های هواوی، هایک‌ویژن و شرکت‌های دیگر را در لیست سیاه اقتصادی قرار داد. همچنین در سال ۲۰۲۰، کمیسیون ارتباطات فدرال، شرکت‌های هواوی و ZTE را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی برای شبکه‌های ارتباطی این کشور مشخص کرد که استفاده شرکت‌های آمریکایی از بودجه ۸.۳ میلیارد دلاری آمریکا برای خرید تجهیزات از این شرکت‌ها را ممنوع کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سفارت چین در واشنگتن اوایل امسال اعلام کرد کمیسیون ارتباطات فدرال از قدرت دولتی سوءاستفاده کرده و بدون مبنای واقعی، به شکل شریرانه به اپراتور‌های مخابراتی چین حمله کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: