April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۱۱۲
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
0
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: اشتغال ۱۰ میلیون نفر به قطع اینترنت و فیلتر شدن واتس آپ و اینستاگرام وابسته است و در صورت ادامه قطعی اینترنت به دلیل ناآرامی‌ها و اغتشاشات این میزان شغل در معرض خطر خواهد بود.

اشتغال ۱۰ میلیون نفر با ادامه قطعی اینترنت در خطر است

جمشید فرزانگان در گفتگو با نبض بازار اظهار کرد: با قطع اینترنت و فیلترشدن شبکه‌های اجتماعی، معیشت کسب و کار‌هایی که به صورت خانگی و تازه در این راه قدم گذاشته‌اند در خطر است و حتی قطع یک روز اینترنت می‌تواند برای آن‌ها تاثیرات منفی داشته باشد.


شرایط بغرنج فعالان شرکتی در صورت قطعی اینترنت ناشی از ادامه اغتشاشات


فرزانگان درباره تاثیراتی منفی که مشاغل از قطع اینترنت در جریان اغتشاشات اخیر متحمل شده‌اند، عنوان کرد: برخی از فعالان اقتصادی نیز پلت‌فرم‌های خود را به فضای کسب و کار آورده و به صورت حقوقی و شرکتی در حال فعالیت هستند که برای این دسته از کسب و کار‌ها ادامه این فرآینده می‌تواند شرایط بغرنجی را به وجود آورد.


وی گفت: بسیاری از کسب و کار‌ها و فعالیت‌ها از دوران کرونا از دنیای حضوری و واقعی به فضای مجازی منتقل شدند و پلت‌فرم‌هایی برای فروش‌های انلاین تدوین شده که مشتریان خاص خود را دارند و ادامه این روند تاثیرات بدی بر شرایط کار و فعالیت آن‌ها خواهد شد.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: عوامل پخش و عاملیت‌های فروش در بسیاری از شرکت‌ها از بین رفته و به فضای مجازی منتقل شده و قطع اینترنت به معنای زیان سنگین برای آن‌ها است.


وی افزود:‌در بخش بین‌الملل نیز شرکت‌ها وب سایت‌ها خود را عربی، ترکی و انگلیسی کرده‌اند و در این فضا‌ها نیز مشاغل ایجاد کرده‌اند، به طور مثال در حوزه دکوراسیون و مبلمان فضا‌هایی ایجاد شده است و ادامه این وضع به معنای بحران در این بخش‌ها است.

معیشت برخی شاغلان با قطع اینترنت در خطر است


فرزانگان تاکید کرد: قطع اینترنت به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر فعالیت ۱۰ میلیون ایرانی تاثیرگذار است و این تاثیرات البته سطوح مختلف دارد از سطوح کم تا آنجا که معیشت افرادی در که در این فضا در حال فعالیت هستند به خطر بیفتد.


وی ادامه داد: برخی از افراد هستند که جزو جریان‌های سیاسی خاص نیستندبنابراین ادامه روند کنونی و درخطر افتادن معیشت آن‌ها می‌تواند زمینه نارضایتی بیشتر را در جامعه فراهم کند و باید در اوج مدیریت بحران به این موضوع اندیشید که نارضایتی افزایش نداشته باشد. اکنون اوضاع در اقتصاد و کسب و کار وضعیت مناسبی نیست و افزایش فشار می‌تواند تبدیل به بحران‌های اجتماعی شود.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: از نظر وزارت کار اشتغال حتی یک ساعت در هفته شاغل محسوب شده و از نظر فعالان کسب و کار نیز اشتغال ۴۴ ساعت در هفته کار محسوب می‌شود. طبیعی است که قطعی چندین هفته‌ای اینترنت به معنای تاثیرات نامناسب بر کسب و کار‌ها است.


فرزانگان عنوان کرد: آموزشگاه‌ها، آموزش‌های آنلاین و بسیاری از مشاغل و خدمات اکنون جنبه آنلاین پیدا کرده‌اند و این قابلیت را دارند که بر بستر مجازی فعالیت کنند بنابراین باید برای جلوگیری از افزایش زیان آن‌ها تدابیری اندیشیده شود.

روایت‌های متفاوت از میزان خسارت مالی قطعی اینترنت


وی افزود: روایت‌ها از نظر میزان خسارت ریالی و دلاری قطع اینترنت و شبکه‌های اجتماعی متفاوت است، اما طبیعی است که به دلیل هدایت بسیاری از کسب و کار‌ها از دوران کرونا به فضای مجازی حجم زیادی از این فعالیت‌ها دچار مشکل شده است.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اینترنت و دسترسی به آن یک حق شهروندی است و همانند بسیاری از خدمات پایه به یک نیاز اجتماعی بدل شده است.


وی با بیان اینکه کمیسیون فناوری ارتباطات اتاق بازرگانی به منظور قطع اینترنت و نابسامانی‌های اخیر جلساتی تشکیل داده است، عنوان کرد: قطع اینترنت تصمیمی ورای اختیارات وزارت ارتباطات است و نهاد‌هایی که این محدودیت‌ها را ایجاد کرده‌اند باید آگاه شوند که قطعی چند هفته‌ای اینترنت تا چه میزان می‌تواند خسارت‌بار باشد. برخی از پلت‌فرم‌ها مانند واتس‌آپ جای اتوماسیون اداری را گرفته بودند و می‌توان گفت که مشاغل اکنون فلج شده‌اند و اکنون برخی از شرکت‌ها دستگاه‌های فکس خود را بیرون آورند.

پلت‌فرم‌های داخلی پاسخگوی نیاز مشتریان نیستند


وی گفت: شبکه‌های اجتماعی مانند سروش نیز نمی‌توانند نیازمندی‌های کارفرمایان را پاسخ دهند.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: بخش خصوصی در تلاش است تا درخواست‌های خود را برای جلوگیری از ادامه قطعی اینترنت و فیلترینگ شبکه‌هایی مانند واتس آپ و اینستاگرام ارایه دهند، اما از دید سیاستگذار و حاکمیت عنصر اصلی که اقتصادی است فراموش شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: