کد خبر: ۳۸۶۱۱۴
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
یک کارشناس رمزارز با تاکید بر اینکه هر گونه تغییر در یکی از بازار‌های مالی، بر دیگر بازار‌ها اثر می‌گذارد گفت: کاهش سرعت افزایش نرخ بهره بانکی در بسیاری از کشور‌ها به ویژه آمریکا به رشد ارز‌های دیجیتال منجر خواهد شد.

تاثیرات تغییر نرخ بهره بر بازار ارزهای دیجیتال

مرتضی اکبری در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: کاهش آمار‌های تازه از وضعیت اقتصادی آمریکا نشان می‌دهند، که سرعت رشد اقتصادی در این کشور کاهش محسوسی داشته و این مسئله می‌تواند بانک مرکزی ایالات متحده را مجبور به بازگشت نسبی از سیاست‌های پولی انقباضی و کاهش سرعت افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور کند.


وی به تشریح این سیاست‌های پولی پرداخت و گفت: اگر سیاست‌های پولی انقباضی و کاهش سرعت افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا ادامه داشته باشد و دراین مورد تجدید نظر نشود، در نهایت به کاهش ارزش دلار در بازار‌های جهانی و رشد ارز‌های دیجیتال منجر خواهد شد.


بنیان گذار صرافی ارز دیجیتال گلکسی پی جی با اشاره به آمار‌های منتشر شده گفت: فروش خانه‌های نوساز در آمریکا در طول ماه ژوییه (تیر) ۱۲.۶درصد نسبت به ماه قبل خود کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح از ژوییه سال ۲۰۱۶ رسیده که می‌تواند هشدار دهنده باشد.


وی با یادآوری اینکه بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز در مرداد ماه نرخ بهره را از صفر درصد به ۰.۵۰ درصد افزایش داد گفت: در کنار این اتفاق مهم، فدرال رزرو آمریکا جلسه‌ای برای تعیین نرخ بهره داشت که نرخ بهره را از ۱.۷۵ درصد به ۲.۵۰ درصد افزایش داد، تصمیمی که تاثیرات خود را بر اقتصاد جهان برجای خواهد گذاشت.

 

بیشتر بخوانید:اظهارات ضد و نقیض درباره بیت‌کوین


اکبری به بررسی چرخه‌های تغییر نرخ بهره پرداخت و گفت: از دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۰، روند تغییرات نرخ بهره صعودی است. در سال ۱۹۸۱، نرخ بهره آمریکا به بیش از ۲۰ درصد در سال رسیده بود. با توجه به بحران مالی ۲۰۰۸، دولت اوباما در دوران مدیریت خود نرخ بهره را برای چند سال در سطح بسیار پایین ۰.۲۵ درصد نگه داشت که این موضوع منجر به شکل گیری روند‌های صعودی طولانی در بازار سهام آمریکا شد.


وی به تاثیرات نرخ بهره آمریکا بر رمز ارز‌ها پرداخت و گفت: صعود قیمت BTC و شکست سقف ۲۳ هزار دلار، قبل از اعلام نرخ بهره آمریکا منجر به خوشبینی برخی سرمایه‌گذاران و اقدام به خرید از سوی آنان شد. البته این فرصت بسیار مناسبی برای فروشندگان بزرگ است تا اقدام به فروش کنند و این حرکت می‌تواند مقدمه‌ای برای ریزش بیت کوین باشد.


این کارشناس بازار رمزارز‌ها در مورد آینده نرخ بهره و تاثیر آن بر بازار ارز دیجیتال گفت: اقتصاد جهانی وارد دوره‌ی جدیدی شده است. سال‌ها نرخ بهره‌ی پایین منجر به شکل‌گیری بازار‌های صعودی و رونق اقتصادی شده بود. اما نرخ بهره‌ی پایین، در کنار رشد اقتصادی، تورم را با خود به همراه آورده است.


اکبری با تاکید بر اینکه در صورت افزایش متوالی نرخ‌های بهره، بازار ارز دیجیتال به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت گفت: افزایش نرخ بهره سیاستی انقباضی است که منجر به خالی شدن شریان‌های اقتصاد از جریان نقدینگی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: