April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
للـه گانی فعالیت‌های گسترده بانک درهمه زمینه‌ها را تشریح کرد
کد خبر: ۳۸۶۱۱۷
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
اگرچه سهامدار اصلی بانک رفاه کارگران سازمان تامین اجتماعی است و به بازنشستگان و کارگران خدمات می دهد اما این بانک در تمامی بخشهای اقتصادی فعالیت دارد و در خدمت رونق و خودکفایی ملی است.

بانک رفاه کارگران درخدمت رونق اقتصاد و خودکفایی ملی

در حال حاضر بانک‌های بسیاری در کشور فعال هستند و خدمات رسانی می‌کنند. این بانک‌ها در حوزه‌های گوناگون معدن، صنعت، کشاورزی، تجارت و... به جامعه مخاطب در عرصه پولی و مالی خدمت ارایه می‌کنند. اما جامعه کارگری نگاه متفاوتی به نظام بانکی دارد. از نظر کارگران و بازنشستگان، بانک رفاه کارگران متفاوت است و این بانک را متعلق به خودشان می‌دانند.

بانک رفاه قلک تامین اجتماعی

یکی از مهمترین مباحثی که در مورد بانک رفاه کارگران مطرح می‌شود، مالکیت این بانک است که بیش از ۹۷ درصد سهام آن متعلق به سازمان تامین اجتماعی است. سرمایه اولیه این بانک با حق بیمه‌های کارگران تامین شد و در تمامی سال‌هایی که سهام آن افزایش یافته، از محل سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های زیر مجموعه آن افزایش سرمایه داشته است.

خدمت رسانی به کارگران و بازنشستگان

بانک رفاه همواره در مسیر خدمت رسانی به کارگران و بازنشستگان گام برداشته و همچنان نیز بر می‌دارد، و هر گاه که سازمان به نقدینگی نیاز دارد به سراغ بانک رفاه کارگران می‌آید و حتی حقوق بازنشستگان در قالب استقراض از بانک رفاه پرداخت می‌شود که در نتیجه این رویکرد بدهی کلان ۸۸ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه کارگران رقم خورد. البته دولت در قالب تهاتر سهام شرکت‌های دولتی، مطالبات بانک را پرداخت کرد، اما روند استقراض پایانی ندارد و سازمان تامین اجتماعی همچنان برای پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان، به صورت ماهیانه از بانک رفاه کارگران تسهیلات دریافت می‌کند، رویکردی که باعث شده کارگران و به ویژه بازنشستگان نسبت به بانک رفاه کارگران حساس باشند.

بانکی کاملا تجاری

از آنجا که پسوند بانک رفاه به نام کارگران مزین شده، این سوتفاهم وجود دارد که بانک رفاه یک بانک اختصاصی است که فقط به کارگران و بازنشستگان خدمات رسانی می‌کند و فعالیت آن فقط در زمینه زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی است. اما مدیرعامل بانک با رد این باور گفت: بانک رفاه بانکی کاملا تجاری است و در همه حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، تجارت، بازرگانی و بسیاری بخش‌های دیگر فعال است. اسماعیل للـه گانی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه امکان حضور بانک رفاه در تمامی حوزه‌ها وجود دارد و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد گفت: بانک رفاه حدود ۱۰۵۰ شعبه در سراسر کشور دارد که در بخش‌های گوناگون به مردم خدمت رسانی می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه یکی از بخش‌هایی که خدمات ارایه می‌دهیم، مربوط به حوزه بازنشستگان و تامین اجتماعی است گفت: فعالیت بانک رفاه کارگران شامل همه حوزه‌ها می‌شود. مدیرعامل بانک رفاه با اعلام اینکه بانک سلامت محور است گفت: بانک رفاه کارگران در همه حوزه‌های درمانی و بیمارستان‌ها شعبه دارد و در دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی حضور فعال داریم.

 

بیشتر بخوانید:گریز بانک رفاه کارگران از بنگاهداری



اهمیت مراوده با تامین اجتماعی


للـه گانی با تاکید بر اینکه مراودات بانک رفاه کارگران با سازمان تامین اجتماعی جنبه مهمی دارد گفت: بدلیل تعاملاتی که بانک با سازمان دارد، در قالب پرداخت تسهیلات برای پرداخت حقوق بازنشستگان، طلب ۸۸ هزار میلیارد تومانی از سازمان داشتیم و دولت نیز بدهی سنگینی به سازمان تامین اجتماعی دارد که سازمان بخشی از طلب خود را از دولت در قالب سهام شرکت‌های دولتی دریافت و بابت بدهی خود به بانک رفاه کارگران پرداخت کرد. وی با تاکید بر اینکه نیاز سازمان تامین اجتماعی این است که دایم از بانک رفاه کارگران تسهیلات بگیرد گفت: به محض آنکه بدهی سازمان به بانک صفر شود، سازمان نیاز دارد که باز هم تسهیلات بگیرد. مدیرعامل بانک رفاه کارگران با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات به سازمان تامین اجتماعی با هماهنگی بانک مرکزی انجام می‌شود گفت: برای پرداخت تسهیلات همه مراحل قانونی طی می‌شود، همه ارکان مالی مرتبط در جریان پرداخت تسهیلات هستند و هیچ اقدامی خلاف مسیر قانونی انجام نمی‌شود.

بانکی فراگیر برای خدمت رسانی

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با تاکید بر اینکه جامعه بازنشستگان انتظار دارند بانک رفاه به صورت ویژه به آن‌ها کمک کند گفت: کارگران وبازنشستگان بانک رفاه را متعلق به خودشان می‌دانند، اما بر اساس رسالتی که در بانک رفاه کارگران داریم، باید به همه اقشار جامعه خدمت رسانی کنیم و مطابق قانون بانکداری، خاص کارگران و بازنشستگان نیستیم. وی با اشاره به اینکه حجم عملیاتی که برای بازنشستگان تامین اجتماعی صورت می‌گیرد، حدود ۱۰ درصد عملیات بانکی بانک رفاه است گفت: ۹۰ درصد عملیات بانکی برای دیگر بخش‌های اقتصادی صورت می‌گیرد. للـه گانی با تاکید بر اینکه بانک رفاه کارگران در حوزه‌های صنعت و کمک به بنگاه‌های اقتصادی بسیار فعال است گفت: در بحث تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، بانک عامل توسعه ملی برای احداث پروژه‌ها هستیم و در حوزه معادن، کشاورزی و بازرگانی بسیار فعالیت گسترده‌ای داریم و تسهیلات موثری پرداخت می‌کنیم و در اصل بانک درخدمت رونق اقتصاد و خودکفایی ملی قرار دارد

تسهیلات تکلیفی بر دوش بانک رفاه


مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به اینکه در قانون بودجه، تسهیلات تکلیفی برای تمامی بانک‌ها تعیین شده گفت: بخش قالب توجهی ازاین تسهیلات تکلیفی، بر دوش بانک رفاه است. للـه گانی افزود: پراخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، تسهیلات اشتغال وزارت کار، کمیته امداد و بهزیستی، تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن افراد خاص از جمله تسهیلاتی است که بانک رفاه با تمام توان در این زمینه‌ها فعالیت می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: