کد خبر: ۳۸۶۱۲۴
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
0
مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس از موضع خود مبنی بر توقف تأمین مالی عملیات ارتباط ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین که به طور فعال توسط نیرو‌های ارتش این کشور از آن استفاده می‌شود، عقب نشینی کرد.

تغییر موضوع ماسک درباره اینترنت استارلینک در اوکراین

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس، از تصمیم خود مبنی بر توقف تأمین مالی عملیات ارتباط ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین که به طور فعال توسط نیرو‌های ارتش این کشور از آن استفاده می‌شود، عقب نشینی کرد.

پیش از این، اسپیس ایکس از پنتاگون خواسته بود تا هزینه خدمات اینترنت در اوکراین را که ممکن است در سال آینده میلادی به ۴۰۰ میلیون دلار برسد، پوشش دهد.

ماسک روز شنبه در توییتی نوشت: ما فقط به تأمین مالی دولت اوکراین به صورت رایگان ادامه می‌دهیم، حتی با این وجود که استارلینک در حال ضرر کردن است و سایر شرکت‌ها میلیارد‌ها دلار از مالیات دهندگان دریافت می‌کنند.

پیش از این، وی تأکید کرده بود که شرکت‌های رقیب در زمینه ارتباطات و پرتاب ماهواره مانند لاکهید مارتین و بوئینگ، تنها در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰ میلیارد دلار از قرارداد‌های دفاعی دریافت کردند.

ماسک که ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود، همچنین در یک رشته توییت از این موضوع گلایه کرد که حفظ ارتباطات در جبه جنگ دشوار و پرهزینه است و افزود که روسیه "فعالانه در حال تلاش است تا استارلینک را نابود و این امر شرکت اسپیس ایکس را مجبور می‌کند تا ۲۰ میلیون دلار در ماه برای محافظت از خدمات خود در برابر حملات سایبری و پارازیت هزینه کند.

روز پنجشنبه، سی‌ان‌ان نامه‌ای دریافت کرد که در آن ماسک ظاهراً به پنتاگون اطلاع داده بود که شرکت وی "در موقعیتی نیست که بتواند پایانه‌های بیشتری را به اوکراین اهدا کند یا پایانه‌های موجود را برای مدت نامعلومی تأمین مالی کند".

اسپیس ایکس از زمان آغاز درگیری با روسیه در اواخر فوریه، حدود ۲۰۰۰۰ گیرنده ماهواره‌ای استارلینک را به اوکراین اهدا کرده است و دسترسی به اینترنت را در مناطق پر هرج و مرج میدان نبرد فراهم کرده است که در غیر این صورت قطع می‌شدند.

کی‌یف از این ماهواره‌ها به‌عنوان "بخش ضروری زیرساخت‌های حیاتی" استقبال کرده و در عین حال از اسپیس‌ایکس خواست هزاران ماهواره دیگر را ارسال کند.

ماسک قبلاً گفته بود که SpaceX تا پایان سال بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای ارائه خدمات Starlink به اوکراین هزینه خواهد کرد.

با این حال، طبق گزارش‌ها، این شرکت اذعان کرد که بیشتر گیرنده‌هایی که به اوکراین فرستاده بود، به طور جزئی یا کلی توسط دولت‌های آمریکا، بریتانیا و لهستان تامین می‌شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: