کد خبر: ۳۸۶۱۳۲
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
0
دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: اگر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به تعویق بیفتد شاید دیگر زمانی برای برگزاری آن نباشد.

جشنواره فیلم کوتاه سی و هشت سال در روزهای تلخ و شیرین برگزار شد

مهدی آذر پندار دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در نشست خبری گفت: در این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران تنوع ژانر‌ها و آثار مختلف را خواهیم داشت. در این جشنواره ما هیات انتخابی داریم و تلاش کرده‌ایم همان فیلمی را که هیات انتخابی انتخاب کرده است وارد جشنواره شود و تمامی سلایق در این جشنواره حضور داشته باشند.

آذر پندار گفت: در این دوره با یکی کردن داوری‌ها سعی کردیم استاندارد‌ها را رعایت کنیم و سختگیری‌هایی داشته باشیم. در بخش مستند و تجربی کاهش اثر داشتیم و تلاش کردیم فیلم‌هایی را انتخاب کنیم که به کیفیت جشنواره نزدیک‌تر باشند. همچنین امروز جشنواره فیلم کوتاه تهران در هر بخش یک اثر طنز دارد.

آذر پندار در ادامه صحبت‌های خود گفت: در تاریخ ۲۲ الی ۲۳ شهریور لیست فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه را اعلام کردیم و فکر می‌کنم یکی از دوره‌هایی بود که کمتر حاشیه داشت و به دور از اعتراض بود. در ادامه هم انتظار جشنواره بدون حاشیه را داشتیم. اما این جشنواره با این روال در حال پیشروی بود که با این مسائل برخورد کردیم.

او به آثار ثبت نامی اشاره کرد و گفت: لازم به ذکر است که بگویم تعداد آثار ثبت نامی حدودا به ۲۲۰ اثر افزایش یافته بود، اما از یک جایی به بعد همکاران گفتند که برگزاری این جشنواره شاید درست نباشد.

سی و هشت سال این جشنواره در روز‌های تلخ و شیرین برگزار شد

آذر پندار با اشاره به انصراف برخی فیلمسازان ادامه داد: در واقع عده‌ای برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران را نمادی برای عادی جلوه دادن اوضاع دانستند و در زمانی که شلوغی‌ها بیشتر بود، در بخش جشنواره انصراف نداشتیم؛ لذا از این جهت دوستانی از ما می‌پرسند که آیا شرایط برگزاری جشنواره عادی است؟ من می‌گویم شرایط برای فیلم دیدن غیر عادی است، اما مسئله‌ای که وجود دارد، این است که اگر جشنواره به تعویق بیفتد شاید دیگر زمانی برای برگزاری جشنواره نباشد.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه بیان کرد: وقتی صحبت از تعویق زمان برگزاری جشنواره می‌شود باید پرسید که تعویق تا چه زمانی اتفاق بیفتد؟ از این رو هرگونه تعویق برای این جشنواره حداقل نیاز به تعویق یک ماهه دارد که هرگونه تعویق تا یک ماه آینده درست نیست؛ بنابراین شرایط تعویق را نداریم، چون جام جهانی، جشنواره حقیقت و فجر را پیش رو داریم.

او گفت: تا به الآن نگرانی‌هایی وجود داشته است که شاید سیمرغ امسال فیلم کوتاه و مستند حذف شود که بخشی از فیلم‌های انتخابی جشنواره فجر از جشنواره فیلم کوتاه تهران است.

مهدی آذر پندار در ادامه نشست در خصوص انصراف‌ها گفت: لطفا هرکسی درخواستی دارد، مکتوب عمل کند. تا به امروز که با شما صحبت میکنم افرادی پیشنهاد‌های خود را به ما داده‌اند. از این رو یک فیلم در بخش تجربی و یک فیلم در بخش مکتوب و پنج نفر از داوران گفتنه‌اند انصراف می‌دهند.

آذر پندار در جمع خبرنگاران در خصوص جابه‌جایی مکان جشنواره گفت: فضای جشنواره قرار نیست امنیتی باشد و در حال حاضر سینما‌ها همچنان هستند و اکران فیلم‌ها در سینما وجود دارند. همچنین امسال هزینه‌های جشنواره کمی افزایش داشته، چون از شهرستان‌ها و کشور‌های دیگر دعوت شده‌اند که این خود هزینه بر است.

او در خصوص بازیگرانی که درگیر این شرایط شده‌اند اعلام کرد که فیلم‌هایی که این افراد به بازی در آن‌ها پرداخته اند، محدود نمی‌شوند و تا کنون در این زمینه ابلاغیه‌ای به ما اعلام نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: