کد خبر: ۳۸۶۱۷۹
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
0
یک کارشناس حوزه کتاب گفت: کنار هم بودن اقوام مختلف در کنار یکدیگر در جشنواره «ایران عزیز» ایده بسیار خوبی بود که به نشاط جامعه کمک کرده است.

نشاط جامعه با کنار هم بودن اقوام مختلف در جشنواره «ایران عزیز»

یکی از بخش‌های جشنواره «ایران عزیز» در بخش استیج معرفی و خوانش کتاب توسط فاطمه محمدی کارشناس حوزه کتاب و کتابخوانی است.

با توجه به اینکه یکی از اهداف این جشنواره معرفی زندگی پیامبر اکرم (ص) و نگاه اسلام به حوزه خانواده است، هر شب برش‌هایی از یک کتاب با موضوع شناخت ابعاد زندگی حضرت محمد (ص) خوانش می‌شود.

فاطمه محمدی کارشناس حوزه کتاب درباره بخش معرفی کتاب در جشنواره ایران عزیز گفت: معرفی کتاب در این فضا کار بسیار سختی است به جهت اینکه مردم برای تماشای برنامه شاد و سرگرم کننده آمده اند و طبیعی است که در بخش‌های این چنینی با استقبال کمتری روبرو باشیم.

او می گوید: در این شب‌ها بعد از اجرای برنامه معرفی کتاب خصوصا در بخش تلویزیونی با واکنش‌های بسیار خوبی از مخاطبان رویه رو شدیم و اغلب نام کتاب و نام ناشر را از من سوال می‌کردند تا کتاب را تهیه و مطالعه کنند. احساس میکنم که برنامه مخاطب خاص خود را پیدا کرده است.

محمدی گفت: در بخش انتخاب کتاب هم به سراغ کتاب‌هایی در حوزه عمومی رفتیم که قابل فهم تر هستند و قلم روانتری دارند. تلاش کردیم به صورت ویژه حوزه کودک و نوجوان را در معرفی آثار در نظر بگیریم تا تاثیر خوبی در میان مخاطبان داشته باشد.

وی افزود: کتاب‌های مختلفی در حوزه دین اسلام و حضرت محمد (ص) انتخاب شده است که از جمله آن‌ها میتوان از کتاب «اینک آن یتیم نظر کرده» نوشته محمد رضا سرشار، «راهبرد اقتصادی پیامبر (ص)» نوشته حمید سبحانی صدر، «محمد آخرین آفتاب» نوشته مهدی قزلو اشاره کرد که در شب‌های قبل به شهروندان معرفی شده است.

کارشناس حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: موضوع این کتاب‌ها درباره اقتصاد اسلامی و درباره نگاه حضرت محمد (ص) به خانواده و بخش‌های مختلف زندگی پیامبراکرم (ص) با رویکرد دین اسلام و دعوت مردم به دین اسلام و همچنان زمان تولد حضرت محمد (ص) است.

محمدی در خصوص برگزاری جشنواره اقوام گفت: خیلی روشن است که مردم در شرایط فعلی جامعه به نشاط نیاز دارند و این برنامه به احیا شادی جمعی و تخلیه هیجان کمک کرد. این کنار هم بودن اقوام مختلف در کنار یکدیگر ایده بسیار خوبی بود و بر جذابیت برنامه افزود. انتخاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز به عنوان متولی این جشنواره اقدام مبارکی است.

چراغ محافل فرهنگی را روشن نگه دارید

محمدی در خصوص اجرای برنامه‌های حوزه کتاب در فرهنگسرا‌های تهران گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و مردم محور بودن فضای کتابخانه‌ها مدتی برنامه حوزه کتابخوانی به وقفه افتاد، مخاطبان بیشتر به فضا‌ها و بستر‌های مجازی روی آوردند و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این زمینه قدم‌های خوبی برداشت

علاقه مندان برای بهره بردن از برنامه‌های جشنواره «ایران عزیز» میتوانند از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب مراجعه کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: