کد خبر: ۳۸۶۲۰۷
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
0
مدیرعامل کویر موتور گفت: برای اولین بار در صنعت موتورسیکلت کشور خط تولید انجین (موتور) موتورسیکلت ایجاد می‌شود که در گام اول به صورت مونتاژ و در گام دوم با ورود تکنولوژی به کشور قطعات این محصول نیز در داخل کشور تولید می‌شود.

محسن رضایی مدیرعامل کویر موتور اظهار داشت: از سال ۱۳۳۶ وارد بازار موتورسیکلت کشور و از سال ۱۳۸۰ پا به عرصه و تولید موتورسیکلت گذاشتیم و اولین کارخانه کویر موتور ایجاد شد و منجر به ایجاد تحول در این صنعت و فرهنگ استفاده از موتورسیکلت شده‌ایم.

وی افزود: ۱۸۰۰ نفر نیروی کار به طور مستقیم در کویر موتور و تا ۵ هزار نفر به صور غیر مستقیم در شرکت‌های قطعه ساز مرتبط با کویر موتور و نمایشگاه‌های فروش و خدمات پس از فرش موتورسیکلت و دوچرخه در کل کشور در حال فعالیت هستند؛ همچنین ۱۳۰ نمایشگاه زنجیره‌ای و ۱۱۰ تعمیرگاه مجاز، ۴۳۰ عامل توزیع در کشور برای ارائه خدمت به مشتریان فعالیت دارند.

مدیر عامل کویر موتور گفت: در کویر موتور ۱۰۰ مدل موتورسیکلت و دوچرخه تولید داریم و تحریم‌های ظالمانه آمریکا را دور زدیم تا این محصولات در کشور تولید و در دسترس هموطنانمان قرار گیرند.

وی تصریح کرد: بر اساس تنوع تولید، فرهنگ سازی و تبلیغات که طی چند سال گذشته آغاز کردیم، فرهنگ استفاده از موتورسیکلت بجای خودرو تک و دو سرنشین را در کشور ایجاد نمودیم که این امر موجب کاهش ترافیک، مصرف سوخت و آلایندگی و همچنین کاهش معضلات جای پارک خودرو و ارزبری در کشور و کلان شهر‌ها میگردد و به طبع آن میزان تولید در دوسال گذشته دوبرابر افزایش داشته است.

رضایی اظهار داشت: در سال ۹۸ تولید موتورسیکلت در کشور ۱۱۶ هزار دستگاه بود، سال ۹۹ تعداد ۲۱۰ هزار دستگاه، سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۷۲ هزار دستگاه و امسال به ۴۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد رسید و مشتریان زیادی به سمت استفاده از این محصول آمده اند.

مدیرعامل کویر موتور گفت: در شرکت کویر موتور تسهیلات بلند مدت و بدون بهره برای خریداران در نظر گرفته شده است که این امر نیز در استقبال خریداران تاثیرگذار بوده است.

وی اظهار داشت: صنعت موتور سیکلت ایران با توجه به اینکه بر روی تولید موتور‌های سی جی ۱۲۵ سی سی متمرکز بود، اما در سال‌های اخیر بر اساس مراودات با دیگر کشور‌های جهان همکاری‌های نزدیک و محصولات مشترکی تولید شده است و سهم عمده بازار بسمت موتورسیکلت‌های اسکوتر و یا همان موتورسیکلت‌های گازی که طبعات اجتماعی را ندارند رفته است.

مدیرعامل کویر موتور گفت: با کشور‌های ژاپن، ایتالیا، اتریش، کره جنوبی، تایوان، چین و هند در صنعت موتورسیکلت کشور همکاری وجود دارد و امروز موفق شده ایم بسیاری از قطعات موتورسیکلت‌های تولید در کشور را داخلی کنیم.

رضایی اظهار داشت: ۴ خط تولید موتورسیکلت در کویر موتور وجود دارد که تا یک ماه آینده ۲ خط جدید موتورسیکلت افتتاح می‌شود و بیش از ۲۰ مدل موتورسیکلت جدید به بازار تولید و عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در صنعت موتورسیکلت کشور دو خط تولید انجین موتورسیکلت ایجاد می‌شود که در بخش اول به صورت مونتاژ و در بخش دوم با ورود تکنولوژی به کشور قطعات این محصول نیز در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: در برخی موارد قوانینی مرتبط با صنعت موتورسیکلت کشور وضع می‌شود، اما نظر فعالان این حوزه دریافت نمی‌شود که منجر به ایجاد مشکلات عدیده در صنعت می‌شود.

رضایی گفت: با توجه به اینکه تولید موتورسیکلت در کشور مشروط و ملزم به اسقاط موتورسیکلت یا خودرو فرسوده شده است و از آنجایی که خودرو یا موتورسیکلت‌های اسقاطی در کشور یافت نمی‌شود ما برای تولید با مشکل جدی مواجه هستیم و قیمت خودرو‌های اسقاطی نیز به شدت افزایش یافته و طی سال جاری افزایش ۵۰۰ درصدی را شاهد بو ده ایم.

مدیرعامل کویر موتور گفت: در حال حاضر طرحی در مجلس در حال بررسی است که به ازای اسقاط خودرو و موتورسیکلت‌های فرسوده اقدام به پرداخت وجه آن به حساب محیط زیست کنیم به طوری که یک درصد قیمت موتورسیکلت به این سازمان پرداخت شود.

وی اظهار داشت: برای اولین بار در ایران مجوز ثبت پلاک برای موتورسیکلت‌های سه چرخ را در کشور دریافت کردیم که در استفاده از این موتورسیکلت‌ها دیگر نیازی به گذاشتن پا روی زمینی هنگام توقف وجود ندارد و ایمنی رانندگی را خصوصا در جاده‌های لغزنده افزایش میدهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: