کد خبر: ۳۸۶۲۲۲
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل منطقه آزاد کیش از امده سازی تمامی زیرساخت‌ها در حوزه جذب گردشگر خارجی در ایام برگزاری جام جهانی خبر داد.

جزئیات آماده سازی زیرساخت‌ها برای جام جهانی قطر

مسابقات جام جهانی یک تورنمنت جهانی فوتبال است که اغلب کشور‌ها در آن شرکت می‌کنند تا شانس خود را برای گرفتن کاپ قهرمانی امتحان کنند. این مسابقات هر چهار سال یک‌بار در یک کشور مختلف برگزار می‌شود که در سال ۲۰۱۸ قرعه به نام کشور قطر افتاد و میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ کشور قطر خواهد بود. کشور قطر یکی از همسایگان جنوبی ایران و جزو کشور‌های حوزه خلیج فارس می‌باشد. این کشور جزو امن‌ترین و ثروتمندترین کشور‌ها از نظر اقتصادی می‌باشد و در حال حاضر در صدد ایجاد ساختار‌های لازم برای برگزاری مسابقات وردکاپ ۲۰۲۲ به بهترین نحو ممکن است.

تمامی مسابقات جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در استادیوم‌های نزدیک به پایتخت قطر یعنی شهر دوحه برگزار می‌شوند. به همین منظور این کشور در حال آماده‌سازی و ساخت هتل‌ها و استادیوم‌های جدیدی برای این مسابقات می‌باشد.

برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر خبر خوشی برای ایرانیانی است که می‌خواهند به تماشای مسابقات و تشویق تیم ملی کشور عزیزمان بروند، زیرا دریافت ویزای کشور قطر، یکی از ویزا‌های آسان برای ایرانیان است. خصوصا که مقامات قطری از دولت ایران برای برگزاری این مسابقات کمک خواسته‌اند.

به‌واسطه نزدیکی قطر و ایران از نظر مسافت، تماشاگران ایرانی هم برای تماشای این بازی‌ها خواهند رفت. با توجه به اینکه هزینه‌های اقامت در کشور قطر بالاست، مسئولان در ایران برنامه‌هایی را تدارک چیده‌اند که تماشاگران بتوانند با صرف هزینه‌های رفت‌وآمد و بلیت، بازی‌های ایران را تماشا کنند. وزارت ورزش و امور جوانان اعلام کرده که برای هر یک از بازی‌های جام جهانی ۷۵۰۰ بلیت از سوی کشور قطر به ایران اختصاص یافته است.

در این رابطه، مرتضی کشاورز مدیرعامل منطقه آزاد کیش اظهار کرد: در حوزه برگزاری جام جهان تمامی زیرساخت‌ها از جمله آماده سازی ترمینال و باند فرودگاه و تامین ۳۰ مگاوات آب وبرق، ۴زمین فوتبال و همچنین اصلاح وضع فاضلاب و رایزنی با دو کشتی کروز را انجام داده ایم، اما در خصوص ورود گردشگر در ایام جام جهانی در قطر باید تمامی دستگاه‌ها از جمله وزارت میراث فرهنگی و گردشگری رایزنی‌های لازم را انجام دهد.

به گفته مدیرعامل منطقه آزاد کیش سهیمه ایران در هربازی جام جهانی ۸ هزار بلیت است و در این بخش باید رایزنی‌ها صورت گیرد که گردشگر و مسافر بعد از دیدن بازی از طریق کشتی و یا هواپیما وارد جزیره شود که در این خصوص اقدامات نرم افزاری و تامین زیرساخت‌ها صورت گرفته و باید کشور قطر این موضوع را بپذیرد.

وی در خصوص واگذاری شرکت هواپیمایی کیش که اخیرا توسط سازمان خصوصی سازی بحث واگذاری آن داغ شده است گفت: من با واگذاری این شرکت هواپیمایی مخالف هستم چراکه تنها راه ورود به جزیره کیش بحث دریایی و هوایی است و با توجه به آنکه در حوزه دریایی محدودیت‌های وجود دارد وتن‌ها راه ورود هوایی است بنابراین برای توسعه این بخش باید یک ایرلاین اختصاصی وجود داشته باشد در حال حاضر در این بخش چهار ابهام وجود دارد و باید اجازه افزایش سرمایه و اجازه افزایش ناوگان داده شود.

او بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در این بخش توسعه ترمینال خارجی است که در سال ۱۴۰۰ میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه ۷۱ درصد بود که در حال حاضر به ۹۳ درصد با تامین اعتبار مالی ۶۰۰ میلیارد تومانی رسیده و در صورت رفع مشکلات این ترمینال پیشرفت آن به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

کشاورز گفت: در حال حاضر واگذاری تمامی اراضی در جزیره با نگاه مشارکتی واگذار می‌شود و متاسفانه در گذشته نگاه علمی به واگذاری اراضی علمی نبوده و برای ساخت مسکن انجام نمی‌شده است.

او گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی خالی در این جزیره وجود دارد و قیمت واحد مسکونی در این بخش متری میانگین بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

کشاورز گفت: بسیاری از مطالبات در بخش ساخت هتل و پروژه‌های عمرانی که از گذشته صورت متوقف شده بود را پیگیری کرده و اقداماتی در حوزه پایداری زمین هم انجام شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی خط دریایی کیش_ دبی و کیش _قطر هستیم و با مذاکرات صورت گرفته با بخش خصوصی خط دریای در حوزه مسافری و تجاری راه اندازی شود.

کشاورز گفت: هم اکنون ۵۳ هتل در این جزیره وجود دارد و مجوز و اراضی لازم برای ساخت ۵۲ هتل دیگر هم ارائه شده، اما هنوز تکمیل نشده است و ظرفیت ساخت هتل هم در این بخش وجود دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: برای جذب گردشگر طی رایزنی‌های صورت گرفته بسته‌های تخفیف و جذب گردشگر را در نظر گرفته ایم و میزان هزینه‌های گردشگران را به ۳میلیون و۵۰۰ هزار تا ۵میلیون تومان کاهش داده ایم.

کشاورز خاطرنشان کرد: در تیر امسال ۷۵ هزار نفر به صورت هوایی وارد کیش شده و۱۲هزار و۵۰۰ نفر هم از طریق بندر وارد شده اند و شناسایی ۱۶ نوع گردشگری از جمله گردشگری سلامت، فرهنگی و خانه سال آینده برنامه ریزی برای افزایش گردشگری را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی در پایان یادآور شد: ۲۸ پرونده قضایی وجود داشته که بین ۲تا ۱۴ سال قفل شده بودند بازگشایی شده و با حل مشکل این پرونده‌ها ۲هزار و۵۰۰ میلیارد تومان وارد چرخه اقتصادی کشور خواهد شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره میزان آمادگی قطر برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در ناوگان حمل و نقل هوایی و دریایی ایران جهت جابه‌جایی مسافران در ایام جام جهانی فوتبال، گفت: ما از نظر تعداد پرواز تقریبا محدودیتی نداریم و با قطری‌ها در این خصوص به توافق رسیده‌ایم. آن‌ها برای لندینگ یک هواپیما در ایام جام جهانی حدود ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کنند، ولی این رقم برای ایران تقریبا مجانی شده است.

با توجه به هزینه‌های بالای سفر به قطر، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، کشتیرانی از بوشهر و کیش تدارک دیده شده و ایرانی‌ها می‌توانند صبح با استفاده از کشتی کروز به قطر مسافرت کرده و بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و شب به کشور برگردند. همچنین تماشاگران خارجی می‌توانند با استفاده از هواپیما‌های شاتل و انتخاب کیش به‌عنوان محل اقامت‌شان، بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و به کشور مبدا خود برگردند. چون به هر حال اقامت در قطر، اقامت گرانی است.

آماده‌سازی ۳ کشتی برای جابه‌جایی مسافران به قطر

از این رو سازمان بنادر اعلام کرده که شرکت کشتیرانی والفجر کشتی کاتاماران را آماده جابه‌جایی مسافر کرده است و همزمان دو فروند شناور کروز در بخش خصوصی برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند و تا آبان‌ماه این سه شناور بزرگ آماده جابه‌جایی مسافران خواهند بود؛ هرچند قیمت بلیت کشتی به قطر هنوز اعلام نشده است؛ البته با اشاره به نامشخص بودن میزان تقاضا برای سفر به قطر در ایام یادشده، برخی از برنامه‌ریزی‌ها را در این زمینه منوط به معین شدن میزان تقاضا از طرف هموطنان برای سفر به قطر است.

همچنین علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره تسهیلات انجام‌گرفته برای جابه‌جایی مسافران در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر، اظهار کرد: با ساخت چهار فروند اسکله رمپ در بندر دیر امکان تردد مسافر با قطر تا قبل از شروع جام جهانی تسهیل خواهد شد. همچنین در بندر بوشهر پروژه ساخت اسکله و بازسازی ترمینال مسافری در حال انجام است و به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

پرواز از ایران به قطر را هم می‌توان یکی دیگر از راه‌های سفر به این کشور برای تماشای بازی‌های جام جهانی در نظر گرفت؛ البته تا کنون ایرلاین‌های ایرانی برای آن تاریخ پروازی در نظر نگرفته و هزینه این پرواز‌ها هم مشخص نیست و هزینه مسافرت با ایرلاین‌های خارجی هم در حال حاضر چیزی حدود ۸۰ میلیون تومان است؛ باید دید شرکت‌های هواپیمایی‌هایی چه قیمتی را برای بلیت‌های ایران به قطر در نظر می‌گیرند.

با وجود این، همین حالا هم بلیت در بازار سیاه موجود است، اما حسن خوشخو معاون سازمان هواپیمایی کشوری چندی پیش درباره قیمت بلیت هواپیما به قطر گفت: هیچ محدودیتی برای انجام پرواز به قطر نداریم و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که نگرانی برای خرید بلیت قطر نداشته باشند و بلیت‌های پرواز قطر را در بازار سیاه و با قیمت‌های گران نخرند، کما اینکه قیمت بلیت پرواز قطر در بازه جام‌جهانی به ۲۰۰ میلیون تومان هم رسیده، اما سازمان هواپیمایی به هیچ وجه این قیمت‌ها را قبول ندارد، بلکه قیمت واقعی بلیت قطر حدود ۲۰ میلیون تومان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: