کد خبر: ۳۸۶۲۸۶
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
0
مستند «گالش منزل» کاری از علی شهاب‌الدین زندگی پیرمردی را در دل جنگل روایت می‌کند که در ادامه این خبر با داستان او بیشتر آشنا خواهید شد.

«گالش منزل» مستندی در دل جشنواره فیلم کوتاه تهران

علی شهاب الدین ۲۵ سال است که در تلوزیون فیلم می‌سازد. او در سال ۷۱ عضو انجمن سینما جوان ایران بود و اکنون یکی از آثار او راهی جشنواره فیلم کوتاه تهران شده است.

در جشنوراه فیلم کوتاه تهران که امسال از ۲۷ مهر ماه تا ۲ آبان در پردیس ملت تهران برگزار می‌شود، مستند گالش منزل کاری از علی و حنانه شهاب الدین یکی از فیلم‌های برتر این جشنواره است که از میان چندین فیلم ارسالی انتخاب شده است.

علی شهاب الدین کارگردان مستند گالش منزل

علی شهاب الدین کارگردان ایرانی در خصوص مستند گالش منزل گفت: برای ساخت مستند گالش منزل تحقیقات خود را از سال ۱۳۹۶ شروع کردم که تا سال ۱۴۰۰ طول کشید. فیلمبرداری را از سال ۱۳۹۷ شروع کردم و چهار سال برای تولید این فیلم زمان گذاشتم.

او ادامه داد: مستند گالش منزل در سال گذشته ۴۰ دقیقه بود که امسال ۱۰ دقیقه از آن را کم کردیم تا موارد اضافی از آن برداشته شود و اکنون این فیلم کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای است.

او در مورد فیلم خود این چنین گفت که برخی از فیلم سازان ابتدای ماجرای داستان را با واقعیت شروع می‌کنند و در ادامه از حقه‌هایی استفاده می‌کنند تا زودتر به نتیجه برسند و فیلمبرداری را به اتمام برسانند.

مستند گالش منزل

او از داستان کوتاهی از مستند گالش منزل را روایت کرد و این چنین گفت: ساخت مستند گالش مستند چهار سال طول کشید، چون منتظر نتیجه داستان بودم. داستان گالش منزل روایت زندگی پیرمردی است که در جنگل زندگی می‌کند. ابتدا برایم جالب بود که چرا یک پیرمرد با وجود بیماری سرطان که شرایط سختی دارد، حاضر نیست در شهر زندگی کند و همچنان علاقه مند به زندگی در جنگل بود.

به گفته علی شهاب الدین، من برای تحقیقات خود در منزل این پیرمرد که بسیار کوچک بود مدتی را سپری کردم. خانه این پیرمرد به قدری کوچک بود که به هنگام خواب نهایت سه الی چهار نفر می‌توانستیم در آن مکان بخوابیم. پیرمردی که در آن جنگل زندگی می‌کرد حاضر به زندگی کردن در شهر نبود و طبیعت را دوست داشت. به طوریکه حتی برای استحمام خود از آبی که در جنگل وجود داشت، استفاده می‌کرد.

پیرمرد به علت بیماری سرطان فوت کرد و من منتظر بودم ببینم بعد از مرگ پیرمرد چه اتفاقی برای آن منزل یا گالش منزل می‌افتد. این داستان واقعی است و من چهار سال صبر کردم تا ببینم فرزندان این پیر مرد با ارثی که از پدر بر جای مانده است چه می‌کنند. در آن زمان دولت به پیرمرد گفته بود که این مکان را ترک کن و ما در ازای آن هزینه‌ای را پرداخت خواهیم کرد و من منتظر بودم ببینم فرزندان این پیرمرد ارث به جای گذاشته از پدر را می‌فروشند یا سعی بر نگه داشتن آن می‌کنند.

مستند گالش منزل

شهاب الدین در مورد هزینه مستند گالش منزل گفت: من برای ساخت این فیلم چهار سال زمان گذاشتم و اگر این فیلم را در زمان حال می‌ساختم هزینه ۳۰۰ ملیون تومانی را به همراه داشت.

او در مورد مکان فیلمبرداری این مستند افزود: مکان فیلمبرداری این فیلم در جنگل‌های اطراف شیرگاه، منطقه دودانگه ساری بود که برای رسیدن به این جنگل باید مسافت زیادی را طی می‌کردیم.

روایت گالش منزل

او گفت: زمانی که در فصل زمستان برای فیلمبرداری به این منطقه می‌رفتیم مسیر کوتاهی را حدود یک ساعت ونیم در راه بودیم. همچنین این پیرمرد در مکانی از جنگل زندگی می‌کرد که برای دسترسی به یک روستای نزدیک باید دو ساعت در راه می‌بودیم تا به یک روستا برسیم ولی در نهایت توانستیم کار را به اتمام برسانیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: