April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۳۱۳
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
شرکت ایرلندی «Ocean Energy» در همکاری با ۱۴ شریک صنعتی و دانشگاهی در بریتانیا، ایرلند، فرانسه، آلمان و اسپانیا پروژه‌ای را امضا کرده است. در این پروژه دستگاه شناور تولید انرژی از امواج «OE ۳۵» این شرکت در مقیاس بالا طی چهار سال آینده آزمایش خواهد شد.

بزرگترین دستگاه شناور تولید انرژی از امواج ساخته شد

شرکت «Ocean Energy» فناوری تولید انرژی از امواج را توسعه می‌دهد تا از قدرت اقیانوس‌ها برای کسب انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند، امنیت منابع انرژی را بهبود بخشد و علاوه بر آن به تسهیل انتقال انرژی کمک کند.

این پروژه جدید که ۱۹.۶ میلیون یورو هزینه برده است، «WEDUSEA» نام دارد و توسط برنامه «Horizon Europe» اتحادیه اروپا و «Innovate UK» تامین مالی می‌شود و هدف از آن گسترش فناوری تولید انرژی از موج به طور انبوه در بازار است.

این شرکت می‌گوید که دستگاه «OE ۳۵» بزرگترین دستگاه شناور تولید انرژی از امواج در جهان است. این دستگاه بر روی سطح اقیانوس شناور می‌شود و از یک محفظه هوا برای تولید برق استفاده می‌کند.

بخش پایینی دستگاه به روی امواج باز است. هنگامی که امواج از آن دهانه می‌گذرند، متلاطم می‌شوند و هوای محبوس شده را از طریق یک توربین به حرکت در می‌آورند. سپس انرژی تولید شده توسط دستگاه را می‌توان به شبکه برق منتقل کرد.

مایلز هوارد (Myles Heward)، مدیر این پروژه در مرکز انرژی دریایی اروپا می‌گوید: اقدامات نوآورانه انجام شده در این برنامه با هدف بهبود کارایی، افزایش اطمینان، مقیاس‌پذیری و پایداری فناوری انرژی امواج و کاهش هزینه ترازشده انرژی این فناوری به میزان بیش از ۳۰٪ انجام شده است. وی افزود: این اقدامات به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در انرژی امواج کمک می‌کند.

انرژی موج برای بهبود امنیت انرژی مورد نیاز است. طبق قرارداد پروژه «WEDUSEA»، شرکت «Ocean Energy» مبدل شناور انرژی موج خود به نام «۱ MW OE ۳۵» که به شبکه متصل است را در منطقه آزمایش‌های مرکز انرژی دریایی اروپا در اورکنی، اسکاتلند در معرض دید می‌گذارد. این پروژه طی چهار سال آینده سه مرحله آزمایشی جداگانه طی خواهد کرد.

ماتیجس سوئد (Matthijs Soede) از کمیسیون اروپا توضیح داد: بحران انرژی کنونی نشان می‌دهد که استفاده از منابع انرژی متعدد برای بهبود امنیت عرضه انرژی اهمیت دارد و از پیشرفت در استفاده از انرژی اقیانوس‌ها استقبال می‌شود.

فاز اول شامل طراحی اولیه دستگاهی است که برای شرایط اقیانوسی منطقه آزمایش‌های مرکز انرژی دریایی اروپا مناسب باشد. در مرحله دوم، که تقریباً دو سال به طول خواهد انجامید، فرآیند نصب و نمایش این فناوری انجام می‌شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، مرحله نهایی تجاری‌سازی و گسترش این فناوری خواهد بود.

چندین شرکت دیگر از جمله استارتاپ «Sea Wave Energy Ltd» مستقر در قبرس و «CalWave» در ایالات متحده آمریکا نیز سخت در تلاشند تا در فناوری انرژی امواج پیشرفت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: