کد خبر: ۳۸۶۳۹۳
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
0
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اخذ مالیات از املاک و خانه‌های خالی، اقساط مسکن مهر و دارایی‌های وزارت راه مانند منابع موردنیاز برای تامین مالی ساخت مسکن دانست.

راهکار‌های سازمان برنامه و بودجه برای تامین مالی ساخت مسکن

آقای مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تامین مالی ساخت مسکن گفت: تامین منابع صندوق ملی مسکن از چند راه انجام می‌شود؛ بخشی از آن از محل فروش دارایی‌ها است که وزارت راه و شهرسازی باید دارایی‌های خود را فروخته و به این منابع اضافه کند.

به گفته او، بخش دیگری از منابع از طریق اخذ مالیات از املاک و خانه‌های خالی و... تامین می‌شود، همچنین اقساط قبلی مسکن مهر هم باید واریز شود تا موضوع مسکن پشتیبانی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امتیازاتی که وزارت راه دارد یکی دیگر از راهکار‌ها در این حوزه است به طور مثال این وزارتخانه می‌تواند با زمین‌های خود در این امر مشارکت کند به این معناکه از محل زمین‌های مرغوب، در مکان‌هایی که زمین ارزانتر است، برای افرادی که بضاعت کمتری دارند، مسکن ساخته شود که این راه‌حل‌ها به مرور در حال انجام است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: