کد خبر: ۳۸۶۴۳۱
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
0
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت چغندرقند پاییزه می‌رود.

بیش از ۱۶ هزار هکتار از اراضی خوزستان به زیرکشت چغندر پاییزه می‌رود 

تورج نوروزی  با اشاره به کشت چغندرقند پاییزه در خوزستان اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند پاییزه بروند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در خوزستان به زیر کشت چغندر قند پاییزه رفته است و روند کشت همچنان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه سال گذشته سطح زیر کشت چغندرقند پاییزه در استان بیش از ۱۶ هزار هکتار بود، گفت: سال گذشته تولید چغندر قند پاییزه یک میلیون و ۱۸ هزار تن بود.

نوروزی عنوان کرد: امسال با توجه به شرایطی که وجود دارد پیش بینی می‌کنیم عملکرد خوبی در تولید چغندرقند پاییزه داشته باشیم و بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار تن چغندر از مزارع استان برداشت کنیم.

وی ادامه داد: تاریخ کشت، عوامل زیان رسان، تغذیه، درجه حرارت، وضعیت بارندگی و الگوی کشت از عوامل موثر در تولید چغندرقند هستند و توجه به این موضوعات می‌تواند بهره‌وری را در این حوزه افزایش دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان گفت: کشت چغندر قند پاییزه در خوزستان تا دهه اول آبان ماه ادامه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: