April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۴۴۲
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
0
ترمیم مزد فقط شامل زیرمجموعه‌های دولت نشده، سقف حقوق نجومی بگیران نیز به سادگی برداشته شده است؛

راه برای حقوق نجومی بگیران باز شد

نمایندگان در نشست علنی همان بیست و هفتم مهر، با پیشنهاد علیرضا سلیمی که درباره حذف سقف حقوق قضات و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بود، با ۱۲۲ رأی موافق، ۶۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر این اساس عبارت «این افزایش و نیز حقوق قضات و اعضای هیات علمی از سقف مقرر در تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ مستثنا است» به جزء یک ماده واحده لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری اضافه می‌شود.

به عبارت دیگر، همه گروه‌هایی که پیش از این نیز چند ده میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، از سقف حقوق مستثنا شدند و زین پس می‌توانند الی ماشالله حقوق و مزایای ماهانه بگیرند؛ نمایندگان مجلس که هر کدام خودشان لابد عضو هیات علمی یک دانشگاه کشور هستند با یک نشست و برخاست ساده تنها در یک جلسه، با پیشنهاد یک نماینده مجلس موافقت کردند و سقف حقوق نجومی بگیران را برداشتند! یعنی نمایندگان مجلس قبل از هر چیز دیگر، حافظ منافع خودشان شدند و بازهم کم درآمد‌ها را کنار زدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: