کد خبر: ۳۸۶۴۶۲
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
0
سخنگوی صنعت آب کشور اعلام کرد، مصرف آب شرب تهران با زمان اوج تابستان برابری می‌کند.

مصرف آب شرب تهران با زمان اوج تابستان برابر شد؛ ۶۳درصد ظرفیت سد‌ها خالی است

فیروز قاسم زاده در گفتگوی تلویزیونی گفت: از نظر وضعیت بارشی استان تهران تاکنون بارشی نداشته است. امسال سومین سال است که خشکسالی داریم و تا الان ۷۶ درصد کاهش بارندگی را در سطح کشور داشته ایم.

سخنگوی صنعت آب افزود: برنامه ریزی دقیق را باید در مصرف داشته باشیم. سد‌های کشور ۳۷ درصد پرشدگی دارند که متاسفانه از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۵ درصد ورودی به سد‌ها کاهش پیدا کرده است.

به گفته قاسم زاده، اگر اوضاع با یک دوره ۵ ساله مقایسه شود کاهش بالای ۳۰ درصد است. خود شهر تهران هم در مقایسه با ۵ سال گذشته ۳۶ درصد کاهش ورودی آب به سد‌ها را داشته است، در این حال هم اکنون ۳۹ هزار لیتر بر ثانیه آب در تهران توزیع می‌شود که در اوج مصرف در ظهر حتی حدود ۴۱ هزار لیتر بر ثانیه ثبت شده است.

وی در ادامه افزود: لازم است با برنامه ریزی‌هایی که در وزارت نیرو انجام می‌گیرد و مشوق‌هایی که وزارت نیرو در این زمینه در نظر گرفته است بتوانیم مردم را به مصرف درست و مدیریت آب خانوار تشویق کنیم و نیاز است مردم کمک کنند بر اساس آموزش‌هایی که از رسانه ملی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود مصرف خود را کاهش دهند. درخصوص تجهیزات کاهنده مصرف با توجه به اینکه در پاییز نیز مانند تابستان آب مصرف می‌کنیم حتما به این تجهیزات رو بیاوریم.

سخنگوی صنعت آب گفت: علاوه بر برنامه ریزی‌ها، از انتهای پاییز و شروع زمستان که بارندگی‌ها اتفاق می‌افتد کشاورزان عزیز به الگوی کشت پایبند باشند و با همان الگویی که جهاد کشاورزی برای استان‌ها پیش بینی کرده، بتوانیم یک عبور ایمن با کمترین آسیب به رفاه مردم داشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: