April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون عمران مجلس انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۶۴۷۶
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مناطق آزاد گفت: متاسفانه عملکرد مناطق آزاد به هیچ عنوان مناسب نیست و بدتر اینکه هیچ نظارتی هم بر این مناطق وجود ندارد، زیرا در قالب معاونت رییس جمهور عمل می‌کند و تنها کسی که باید در مورد عملکرد آن نقد و بررسی داشته باشد، شخص رییس جمهور است.

فاصله مناطق آزاد با اهداف ریل گذاری شده

احمد جباری در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه اگر قانون مناطق آزاد بدرستی، دقیق و مطابق اهداف تعیین شده اجرا شود، باید قدرت داشته باشد و در اندازه معاون رییس جمهور فعالیت کند گفت: وقتی قانون مناطق آزاد بدرستی اجرا نمی‌شود و تصمیمات خلق الساعه‌ای گرفته می‌شود که شاکله مناطق آزاد را زیر سوال می‌برد، باید حیطه نظارتی آن اصلاح شود.


وی انتقال مناطق آزاد به وزارت اقتصاد را خواستار شد و گفت: وقتی قانون مناطق آزاد بدرستی اجرا نمی‌شود و تصمیمات احساسی و غیر منطقی گرفته می‌شود، بهتر است دبیرخانه مناطق آزاد به زیر مجموعه‌ای در وزارت اقتصاد تبدیل شود تا بتوان این آشفته بازار مدیریت را اصلاح کرد.


نماینده بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد باید استقلال داشته باشند و روز به روز هم تقویت شوند گفت: متاسفانه آنچه در مناطق آزاد اجرا می‌شود، در حوزه سرزمینی اجرا می‌شود که با اهداف تشکیل مناطق ازاد مغایرت دارد.


وی در توضیح بیشتر گفت: وقتی واردات خودرو به کشور ممنوع می‌شود، واردات خودرو به مناطق آزاد هم ممنوع می‌شود که زیان‌های جبران ناپذیری دارد.

 

بیشتر بخوانید: مشکلات مناطق آزاد ناشی از ضعف نظارت


جباری با اشاره به برگزار جام جهانی فوتبال در قطر گفت: اکنون بحث جام جهانی مطرح است و باید منطقه آزاد به ویژه کیش و قشم تقویت شود، اما چندین سال است که واردات خودرو به مناطق ازاد ممنوع است.


وی با اعلام اینکه توریست ورزشی تحت هر شرایطی به کشورمان وارد نمی‌شود گفت: اگر توریست ورزشی که برای تماشای فوتبال جام جهانی مبالغ قابل توجهی هزینه کرده و سرمایه‌ای دارد که می‌تواند بخشی را برای تماشای مستقیم فوتبال هزینه کند، بخواهد برای بازدید از کیش هم بیاید، با کدام خورو مناسب و بروز می‌خواهند به او سرویس بدهند؟


عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: آیا با خودرو‌های فرسوده و از رده خارج می‌خواهند به گردشگرانی خدمات بدهند که در کشورهایشان بهترین و بروزترین خودرو‌ها به مردم خدمات حمل و نقل می‌دهند؟


وی از نبود فرودگاه مناسب در کیش انتقاد کرد و گفت: اکنون دریغ از یک پرواز خارجی که در کیش به زمین بنشیند و البته فرودگاه کنونی کیش دراندازه یک فرودگاه بین المللی نیست.


جباری با انتقاد از اینکه مالیات ستانی نیز در مناطق آزاد مانند حوزه سرزمینی است گفت: بی شک مناطق ازاد باید متفاوت با دیگر نقاط کشور باشد و، چون این گونه نیست، در نهایت نیاز به بازنگری دارد، زیرا مالیات ستانی در مناطق آزاد هیچ تفاوتی با مالیات ستانی در کلان کشور ندارد.


نماینده بندرلنگه تاکید کرد: وقتی قوانین خاص در مناطق آزاد اجرا نمی‌شود، بگذاریم حداقل نظارتی بر آن صورت بگیرد و بهترین راهکار آن است که از زیر مجموعه وزارت اقتصاد قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: