April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۵۳۷
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو گفت: برنامه‌های تدوین شده در جلسه‌های تخصصی برای سال آینده بلافاصله بعد از تابستان آماده و هم‌اکنون در حال اجرا است.

برنامه های تدوین شده برای عبور بدون خاموشی از تابستان آینده در حال اجرا است

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «عبدالصاحب ارجمند» افزود: این برنامه وزارت نیرو در چند محور مختلف از جمله افرایش ظرفیت تولید برق، تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌ها، موضوع مدیریت و بهینه‌سازی مصرف، توسعه شبکه‌های انتقال و فوق انتقال، اخذ مجوز‌های لازم از مراجع مربوطه و اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی برای جلب مشارکت داوطلبانه مشترکان است.

وی درباره تأمین برق پایدار در زمستان، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای موضوع تأمین برق زمستان سال جاری، نیروگاه‌ها آمادگی کامل برای تأمین برق موردنیاز را داشته و در زمینه ظرفیت آماده بکار نیروگاهی هیچ مشکلی نداریم و در صورت تأمین سوخت، بدون محدودیت تأمین برق صورت می‌پذیرد.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی تعمیرات به‌نوعی است که نیروگاه‌های حرارتی و اتمی در دست تعمیر هستند، به‌طوری‌که می‌توانیم بار شبکه را کنترل کنیم.

به گفته ارجمند، هماهنگی خوبی با وزارت نفت برای تأمین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها شکل‌گرفته و امیدواریم بتوانیم سوخت مایع را به شکل مناسبی ذخیره کنیم تا دچار محدودیت نشویم.

وی ادامه داد: البته این موضوع بستگی به نوع وضعیت سرمای زمستان دارد که در این زمینه باید تمهیدات لازم برای تأمین برق مشترکان خانگی، نیروگاه‌ها و ... صورت گیرد. درهرصورت همکاری مردم برای مدیریت مصرف در حوزه گاز و برق را لازم خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو افزود: برای تعمیرات نیروگاه‌ها برنامه‌ریزی زمان‌بندی داریم و برنامه‌ریزی این تعمیرات به‌گونه‌ای است که منطبق با محدودیت‌های گاز در استان‌های مختلف و میزان و نحوه تأمین سوخت مایع جهت تعمیرات از مدار خارج، ولی سایر نیروگاه‌ها به مدار می‌آیند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: