کد خبر: ۳۸۶۵۹۷
۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
0
ممکن است ۶ تا ۸ هفته نوسانات قیمت بیت‌کوین حالت نزولی داشته باشد. این را برخی تحلیل‌ها و گزارش‌ها عنوان کرده و هشدار می‌دهند که نوسانات نزولی ممکن است در راه باشند؛ با این حال معامله‌گران معتقدند باید تا پایان سال جاری در انتظار باشند تا شاید تاریخ رشد و جهش قیمت بیت کوین دوباره تکرار شود.

سود در خرید بیت‌کوین است یا فروش؟

بررسی و تحلیل سایت‌های مرتبط با رمزارز‌ها و تحلیل‌های آن‌ها نشان می‌دهد، قیمت بیت کوین تا شامگاه روز دوشنبه در حالی روی ۱۹۳۹۵ دلار بسته شد که سرمایه گذاران در انتظار شروع به کار بورس وال استریت در اول هفته کاری بودند. مطابق داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView یک روز معاملاتی عادی برای روند بیت کوین در حالی مورد بررسی قرار گرفت که قیمت در یک شب به بالاترین میزان خود در هفته یعنی ۱۹۷۰۰ دلار رسید. در واقع مطابق تحلیل‌های میشائیل ون دی پوپ، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت تجاری Eight، داده‌های تولیدی ایالات متحده بدتر از حد انتظار ظاهر شده و در باعث شد تا قیمت یک مسیر نزولی داشته باشد. به همین دلیل تحلیل‌گران معتقدند که مقاومت در برابر محدوده قیمتی ۲۰ هزار دلار همچنان پابرجاست. طبق گفته تحلیل‌گران، بیت کوین تمامی تلاش خود را برای عبور و باز پس‌گیری رتبه قیمتی‌اش در سال ۲۰۱۷ انجام داد، اما تغییر مسیر خط شیب A۱ Trend Precognition پس از بسته شدن D و W نشان دهنده از دست دادن حرکت است. به همین دلیل قیمت در حال حاضر بین MA ۵۰ روزه و خط روند در انتظار باز شدن TradFi قرار دارد.

این تحلیل و نمودار آن در حالی مورد توجه قرار گرفته که وان دی پوپ سطح فروش را به ۱۹۶۰۰ و ۲۰۷۰۰ دلار رسانده و اعلام کرده است: بازدهی دلار و اوراق قرضه آمریکان نشان دهنده ضعف جزئی در بازار است. در واقع این حساب کابری محبوب در Game of Trades معتقد است: شتاب صعودی در بازده اوراق قرضه در حال محو شدن است و آخرین بار زمانی این اتفاق صورت گرفت که بازار‌ها به سرعت در حال حرکت و رشد بودند. این در حالی است که بازار‌های کلان به ویژه در آسیا و هنگ‌کنگ، نشانه‌های بارزتری از نوسانات در روز را ارائه کرده و بیشترین کاهش روزانه خود از زمان سقوط Lehman Brothers در سال ۲۰۰۸ را تجربه کردند. علاوه بر این شاخص S&P ۵۰۰ نیز به عنوان یک منبع بالقوه برای افزایش نوسانات قیمت در نظر گرفته می‌شود. در همین رابطه برخی در برخی تحلیل‌های کارشناسی اعلام شده که حرکت صعودی بیت‌کوین ممکن است ماه‌ها طول بکشد. زیرا یک اندیکاتور کلاسیک سیگنال‌هایی را ارائه می‌دهد که قبلاً چند بار دیده شده اند. این امر نشان می‌دهد که باند‌های مرتبط با جهش قیمت در بازه زمانی هفتگی همچنان انقباضی هستند.

اما چنین روندی برای برخی دیگران از تحلیل‌گران مایه امیدواری فراوان شده است. زیرا آن‌ها تاکید می‌کنند با توجه به نمودار‌ها و روند‌های صورت گرفته، چنین نوسانات و کاهش قیمتی محصول اصلاح بازار بوده و مقدمات جهش بزرگ و تاریخی دوباره را فراهم می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: