April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۶۳۸
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
0
در روز‌های اخیر برخی از ارز‌ها در جهان اندکی از ارزش از دست رفته خود در برابر دلار را باز پس بگیرند و همین موضوع نیز می‌تواند اندکی فشار را از روی قیمت طلا بردارد.

قیمت طلا ریزش می‌کند؟

قیمت طلا نسبت به روز گذشته تحت تاثیر کاهش ارزش دلار افزایش ملایمی داشت.

این در حالی است که بیشتر معامله گران در بازار در انتظار هر سیگنالی از سوی فدرال رزرو هستند تا نشان دهند سرعت افزایش نرخ بهره کاهش خواهد یافت. این موضوع می‌تواند تنها روزنه امید بازار‌های بدون نرخ سود مانند طلا باشد. افزایش نرخ بهره همواره با افزایش هزینه نگهداری دارایی‌هایی مانند طلا تقاضای آن‌ها را کاهش می‌دهد.

همین موضوع نیز سبب شده است تا در روز‌های اخیر برخی از ارز‌ها در جهان اندکی از ارزش از دست رفته خود در برابر دلار را باز پس بگیرند و همین موضوع نیز می‌تواند اندکی فشار را از روی قیمت طلا بردارد. علاوه بر انتشار گزارش وال استریت ژورنال درباره موضع برخی از مقامات فدرال رزرو درباره لزوم کاهش سرعت رشد نرخ بهره، انتشار گزارشی مبنی بر انقباض متوالی فعالیت کسب و کار‌های آمریکایی طی پنج ماه گذشته نیز زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال کاهش شدت عملیات انقباضی فدرال رزرو را بوجود آورده است.

همین موضوع نیز در روز‌های اخیر سبب شده است تا برخی بازار‌ها نفسی تازه کنند و برخی تحلیل گران درباره افزایش کمتر از ۷۵ صدم درصدی نرخ بهره در نشست آتی فدرال رزرو صحبت کنند. موضوعی که البته احتمال آن در حال حاضر بسیار پایین ارزیابی می‌شود، اما اگر رخ دهد می‌تواند سیگنال قدرتمند صعودی برای قیمت طلا باشد.

با این وجود هنوز غالب معامله گران و سفته بازان طلا، روند قیمتی میان مدت طلا را نزولی ارزیابی می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: