April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۶۶۵
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
یک فعال و سرمایه گذار اقتصادی در چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اقدامات مثبت و قابل توجه «سیدرضا فاطمی امین» به عنوان سکاندار وزارت صمت در دولت سیزدهم، توسعه و تقویت چشمگیر روابط تجاری ایران با کشور‌های مختلف از طریق حضور فعال در معاهدات تجاری جهان است.

توسعه روابط تجاری از دستاورد‌های قابل توجه وزارت صمت در دولت سیزدهم است

امین مالکی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران با عضویت در توافق نامه تجارت اوراسیا و پیمان شانگ‌های ورود خود با بازار‌های جهانی را تقویت کرد که به طور قطع تداوم این روند موجب حضور گسترده و بیش از پیش محصولات ایرانی در بازار‌های جهانی خواهد شد.

وی ادامه داد: رشد ۵.۱ درصدی تولیدات صنعتی و اقتصاد کشور نیز یکی دیگر از دستاورد‌های ارزشمند وزارت صمت در یکسال اخیر است که نشان می‌دهد که برنامه‌ها و سیاست‌های اعمال شده نقش قابل توجهی در تحقق اهداف برای توسعه اقتصادی کشور دارد.

این فعال اقتصادی بخش خصوصی، مدیریت بر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت را بسیار سخت و پیچیده دانست و گفت: گستردگی ماموریت‌ها و وظایف وزارت صمت در سه حوزه مهم اقتصادی کشور، کارکرد این وزارتخانه را بسیار حساس و حیاتی کرده است که دراین زمینه حمایت از وزیر برای ایجاد بستر مناسب پیگیری و تحقق اهداف و برنامه‌ها بسیار مهم و ضروری است.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته شاهد نوعی بی توجهی به سه حوزه مهم صنعت، معدت و تجارت کشور بودیم، گفت: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت توجه ویژه‌ای به وزارت صمت به عنوان متولی اصلی حوزه تولید و صنعت داشت و در همین ارتباط فاطمی امین به عنوان سکاندار این وزارتخانه اقدامات موثری را در راستای اصلاح ساختار‌های شکل گرفته برای رفع مشکلات و ساماندهی ماموریت‌ها و وظایف مجموعه وزارت انجام دادند که قابل تقدیر است.

مالکی با بیان اینکه نباید در ارزیابی عملکرد وزارتخانه‌های تخصصی مانند صمت معیار‌های سیاسی دخالت داده شود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم نمایندگان مجلس در ارزیابی عملکرد فاطمی امین، مباحث را به صورت تخصصی و کارشناسی مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش ایرنا، تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی روز چهارشنبه -۲۷ مهر- از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، با اعلام سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه یکشنبه هشتم آبان برگزار می‌شود.

گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: