کد خبر: ۳۸۶۶۶۷
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
شرکت مایکروسافت با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرده که قصد دارد مجموعه آفیس را به مایکروسافت ۳۶۰ با لگو و ساختار جدید تغییر دهد.

مجموعه آفیس مایکروسافت تغییر نام خواهد داد| امکانات جدید آفیس و محدودیت کاربران ایرانی

شرکت مایکروسافت که پیشتر در سال ۲۰۲۰ نام تجاری مجموعه نرم افزاری محبوب و پر فروش آفیس را از آفیس ۳۶۵ به مایکروسافت ۳۶۵ تغییر داده بود، اکنون اعلام کرده که قصد دارد نام تک تک اپلیکیشن‌های آفیس خود یعنی وُرد، اکسل، پاور پوینت و ... را نیز از آفیس به مایکروسافت تغییر نام دهد.

البته این فرآیند تنها شامل تغییر نام نخواهد بود؛ بلکه مایکروسافت بر اساس بیانیه رسمی خود قصد دارد اپلیکیشن‌های مذکور را در قالب کاربردی‌تر و با امکانات بیشتر به بازار عرضه کند. همچننی قرار است تمامی اپلیکیشن‌ها نیز از ماه آینده میلادی تحت یک لوگو جدید شش ضلعی به بازار عرضه شوند.

همچنین آفیس‌های اندروید، iOS و مکینتاش نیز قرار است از ژانویه سال آینده میلادی بر همین اساس دچار تغییر نام و ساختار شوند.

تغییرات ساختاری در مایکروسافت آفیس

همانطور که گفته شد، تغییرات آفیس قرار نیست تنها منتهی به نام و لگو شود. قرار است کاربران آفیس با اتصال به یک دیتا سنتر و مجموعه مایکروسافت ۳۶۵، علاوه بر برخورداری از امکانات آفیس از بسیاری از امکانات آنلاین و آفلاین مایکروسافت نیز برخوردار شوند.

به عنوان مثال، بر خلاف گذشته، از این پس شما قادر خواهید بود مدیریت نرم افزار‌های ویندوزی، اسناد و حتی پیام‌های اینترنت محور خود را با استفاده از اکانت مایکروسافت ۳۶۵ خود به دست بگیرید.

البته تمامی این تغییرات برای کاربرانی که از نسخه‌های غیرقانونی محصولات مایکروسافت استفاده می‌کنند، خوشایند نخواهد بود. به گفته مایکروسافت، تنها کاربرانی که مجموعه آفیس قانونی را از سال ۲۰۲۱ به این سو خریداری کرده اند، بدون پرداخت هزینه می‌توانند از مایکروسافت ۳۶۵ بهره‌مند شوند. ولی سایر کاربران باید اکانت این مجموعه نرم افزاری قدرتمند را خریداری نمایند که با توجه به آنلاین و ابری بودن ماهیت این نرم افزارها، قطعا محدودیت‌هایی برای کاربران ایرانی ایجاد خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: