April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۶۷۳
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
0

آیا قیمت ارزهای دیجیتال صعودی خواهد شد؟آیا قیمت ارزهای دیجیتال صعودی خواهد شد؟

بازار کریپتو در دو ماه گذشته شاهد اصلاحات گسترده‌ای بوده‌ است. به گزارش تریدینگ ویو، با توجه به قیمت لحظه ای ارز دیجیتال، ارزش بازار ارزهای دیجیتال از ۳ تریلیون دلار در نوامبر ۲۰۲۱ به کمتر از ۸۷۲ میلیارد دلار در زمان نوشتن این مقاله کاهش یافته است. عوامل جهانی تضعیف کننده‌ای مانند افزایش تورم و افزایش نرخ بهره منجر به فروش گسترده دارایی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال و در نتیجه پایین آمدن اعداد در جدول قیمت ارز دیجیتال شده است. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران اکنون به این فکر می‌کنند که آیا قیمت ارزهای دیجیتال صعودی خواهند گشت یا خیر؟ آیا تغییر رو به بالایی در لیست قیمت ارز دیجیتال مشاهده خواهد شد؟

کارشناسان صنعت کریپتو در مورد این سوال نظرات متفاوتی دارند. برخی از کارشناسان بر این باورند که بازار کریپتو در چند ماه آینده از سقوط فعلی خود به سمت بالا باز خواهد گشت و در همین حال، برخی دیگر فکر می‌کنند که احتیاط سرمایه‌گذاران در کوتاه‌مدت ادامه خواهد داشت.

دیلیپ سینبرگ (Dileep Seinberg)، بنیانگذار و مدیر عامل مافین‌پی (MuffinPay)، توکن‌ ابزار پرداخت قبوض نه تنها آینده بیت کوین در لیست قیمت ارز دیجیتال را خوش می‌بیند، بلکه به عقیده او تمام رمز ارزهای موجود در جدول قیمت ارز دیجیتال به روزهای اوج صعود خود باز خواهند گشت.

سینبرگ می‌گوید: «من قویاً فکر می‌کنم قیمت ارز دیجیتال دوباره افزایش خواهد یافت. تا آگوست ۲۰۲۲ باید حمام خون و زمستان کریپتو به پایان برسد. تا پایان دسامبر یا ژانویه ۲۰۲۳ بیت کوین ممکن است به رکورد تاریخی ۷۰,۰۰۰ دلار برسد.»

ارتباط بین ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی در حال افزایش است. لیست قیمت ارز دیجیتال همزمان با بازارهای مالی جهانی که به دلیل عوامل جهانی تضعیف کننده آسیب دیده‌اند، واکنش نشان داده‌ است و اگر قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را همواره دنبال کرده‌باشید، متوجه این واکنش شده‌اید. از آنجایی که تورم حدود دو سال ادامه خواهد داشت، کارشناسان می‌گویند که رکود اقتصادی قریب‌الوقوع ممکن است همچنان بازارهای ارز دیجیتال را شکننده کند.

شارات چاندرا (Sharat Chandra)، معاون تحقیق و استراتژی در پلتفرم احراز هویت مبتنی بر بلاک‌چین ارث آی‌دی (EarthID) معتقد است: «با توجه به ارتباط زیاد بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال، بادهای معکوس اقتصاد کلان مانند بالاترین تورم دهه و افزایش قیمت کالاها، بر بازارهای کریپتو تأثیر منفی می‌گذارد. موضع تهاجمی فدرال رزرو ایالات متحده در سخت‌گیری کمیتی برای مهار تورم، روند نزولی قیمت ارز دیجیتال را تشدید خواهد کرد. از آنجایی که عرضه پول ایالات متحده با نرخ ۱۸ درصد، سه برابر نرخ رشد معمولی رشد کرده است، تورم تا چند سال دیگر وجود خواهد داشت و ماهیت گذرا ندارد.»

با استناد به گفته‌های چاندرا، می‌توان متوجه شد که او درباره بازگشت جدول قیمت ارز دیجیتال به بالا خوشبین نیست و معتقد است عوامل اقتصاد کلانی که باعث سقوط اعداد در لیست قیمت ارز دیجیتال شده‌اند، همچنان پابرجا خواهند ماند.

او می‌افزاید: «فدرال رزرو یک اقدام متعادل کننده چالش برانگیز دارد: کاهش تورم بدون خطر رکود تورمی. اگر فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، رکود قریب‌الوقوع خواهد بود و بازارهای سهام و کریپتو را به سمت بحران سوق می‌دهد. بازارهای کریپتو همچنان شکننده خواهند بود و نگرانی سرمایه گذاران ادامه خواهد داشت.»

آیا قیمت ارزهای دیجیتال صعودی خواهد شد؟

راجاگوپال منون (Rajagopal Menon)، معاون رئیس صرافی ارز دیجیتال وزیر اکس، عقیده دارد که نرخ تورم در سطح جهانی یک نگرانی بزرگ برای سرمایه گذاران بوده است. نرخ تورم در ایالات متحده ۸.۶ درصد، بالاترین سطح طی ۴۰ سال گذشته و در بریتانیا ۹ درصد است.

منون می‌گوید: «افزایش نرخ بهره در کشورهای بزرگ یک نگرانی رو به رشد است؛ زیرا نقدینگی را کاهش می‌دهد. هر دو شاخص منجر به فروش گسترده ارزهای دیجیتال شده است. در هند، بانک مرکزی پیش‌بینی کل سال برای شاخص قیمت مصرف کننده در سال مالی ۲۰۲۳ را به ۶.۷ درصد افزایش داد که بیش از هدف است و روپیه هند به پایین ترین سطح خود یعنی ۷۸.۲۸ رسیده است. از این رو، سرمایه گذاران موضع انتظار و تماشا را اتخاذ کرده‌اند؛ زیرا شاخص‌های اولیه در [وضعیت] قرمز هستند. ما انتظار داریم که این روند نزولی بازار در کوتاه مدت ادامه یابد.»

بنابر گفته‌های معاون رئیس صرافی وزیر اکس که نمایانگر دیدگاه این صرافی نسبت به آینده جدول قیمت ارز دیجیتال است، آنها نیز به آینده خوش‌بین نیستند و معتقدند تا وقتی نرخ جهانی تورم در همین وضعیت باشد، تغییر مثبتی در لیست قیمت ارز دیجیتال مشاهده نخواهد شد.

اطلاع از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

شما می‌توانید از اینجا قیمت ارز دیجیتال را مشاهده کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. این مقاله هیچ تحلیلی درباره قیمت ارز دیجیتال و هیچ مشاوره‌ای برای سرمایه‌گذاری ارائه نمی‌دهد و صرفاً برگردان گفته‌های برخی از کارشناسان مالی درباره ارزهای دیجیتال به فارسی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: