مهندس مجید بهزادپور که در جمع مدیران ارشد و کارشناسان صنعت بیمه سخن میگفت، با اعلام این مطلب افزود: ارزیابی و مدیریت ریسک در سطح بنگاههای اقتصادی و اقتصاد کلان از مهمترین توانمندیهایی است که بیمههای بازرگانی دارا میباشند.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر تقویت مرکز ریسک نهاد ناظر در راستای کنترل و کاهش ریسکهای پذیرفته شده توسط صنعت بیمه، خاطرنشان کرد: آموزش، تبادل اندیشه، جمع بندی و تحلیل آموزههای تخصصی در حوزه ریسک با تکیه بر کارکردهای اجرایی آن به تصمیم سازی صحیح در اداره مجموعههای اقتصادی کشور منتهی خواهد شد.
رئیس شورای عالی بیمه با بیان این مطلب که صنعت بیمه، بهای ریسکهای متنوع را تعیین میکند بر مدل سازی در حوزه ریسک تاکید کرد و افزود: پیش بینی نسبی خسارات از مهمترین دستاوردهای مدیریت ریسک به حساب میآید و با تقویت زیرساختها به کاهش و مهار این قبیل ریسکها منجر خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از حجم بالای خسارات در بیمههای درمان به عنوان یکی از دغدغههای جدی صنعت بیمه یاد کرد و اظهار داشت: تجمیع اطلاعات حوزه سلامت و درمان، در سامانه "هاب درمان" در سایه هم افزایی صنعت بیمه و نهادهایی نظیر وزارت بهداشت و سازمان سلامت این امر تحقق مییابد.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان از برگزارکنندگان این کارگاه آموزشی قدردانی کرد و درخواست کرد این قبیل رویدادها در حوزههای گوناگون بیمهای نیز طراحی و اجرا شود.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران: تحقق ضریب نفوذ هفت درصدی به یک نهضت ملی احتیاج دارد
در ادامه این نشست، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با تاکید بر نقش محوری آموزش در تمامی ارکان صنعت بیمه و عملکردهای آن، اظهار داشت: با اتخاذ سیاست یکپارچه در خصوص همگانی سازی محصولات و خدمات بیمه ای، رسیدن به ضریب نفوذ بیمه تا هفت درصد دور از دسترس نخواهد بود.
بر اساس این گزارش، دکتر سید محمد کریمی در این کارگاه آموزشی با اشاره به ضرورت تخصص مداری در حوزه کنترل ریسکهای بیمهای خاطرنشان کرد: برای هر ریسک نظیر سیل و زلزله باید بیمه نامههای اختصاصی متناسب با شرایط اجتماعی و وضعیت اقلیمی و میزان حادثه خیزی جغرافیایی، طراحی و صادر شود.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران از همکاران و دلسوزان صنعت بیمه خواست تا در نشست ها، محافل و رویدادهای مختلف نسبت به تبیین مفاهیم بیمه ای، خدمات و محصولات آن اقدام کنند.
وی با تشریح الگوهای موجود افزایش ضریب نفوذ بیمه، اعلام کرد: افزایش ضریب نفوذ بیمه به دلیل اهمیت خاص آن باید در قالب طرح نهضت ملی بیمهای دنبال شود.
دکتر کریمی به اهمیت موضوع برندسازی در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: وقتی بیمه گر از لحظه آغاز تعهد بیمهای تا مرحله پرداخت خسارت در کنار بیمه گذار باشد برند اعتمادآفرینی صنعت بیمه شکل خواهد گرفت.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در پایان نسبت به واقعی شدن نرخ حق بیمه پرداختی به صندوق حوادث طبیعی ساختمان و حمایت نمایندگان خانه ملت از این صندوق، تاکید کرد.
گفتنی است در این نشست، دکتر مسعود حجاریان، رئیس انجمن حرفهای بیمه در خصوص اهمیت برآورد صحیح "نرخ" و اعلام منطقی "شرایط" بیمهای برای کنترل ریسکهای اقتصادی سخن گفت و تنی چند از صاحبنظران بیمهای نیز به طرح دیدگاههای خود پرداختند.