کد خبر: ۳۸۶۷۱۹
۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
در حال که هیوندای برنامه توسعه دو خودروی الکتریکی کوچک ارزان قیمت و با حدود قیمتی ۲۰ هزار دلاری را دنبال می‌کند مراحل ثبت سفارش واردات خودرو به کشور از سوی شرکت‌های واردکنندگان آغاز شده است.

احتمال ورود یک خودروی پرطرفدار هیوندای به ایران در آینده نزدیک

در حال که هیوندای برنامه توسعه دو خودروی الکتریکی کوچک ارزان قیمت و با حدود قیمتی ۲۰ هزار دلاری را دنبال می‌کند مراحل ثبت سفارش واردات خودرو به کشور از سوی شرکت‌های واردکنندگان آغاز شده است. محدودیت ارزش دلاری واردات خودرو باعث شده است خودرو‌های در حال تولید بازار جهانی، که شرایط وارد به کشور را دارند به شدت محدود شود.

اما بر اساس سیاست‌های فروش خودروسازان در بازار جهانی خودرو‌های جدید برقی و ارزان قیمتی در سال آینده میلادی به بازار جهانی عرضه خواهند شد که می‌تواند گزینه مناسبی برای واردات خودرو به کشور باشند. یکی شرکت‌هایی که قرار است این نوع خودرو‌های را به بازار عرضه کند شرکت هیوندای است.

با توجه به اینکه کرمان موتور یکی از شرکت‌های تایید شده از سوی وزارت صمت برای واردات است و این خودروساز کرمانی در سال‌های گذشته با هیوندای همکاری داشته‌است و با در نظر گرفتن محدودیت‌های که برای واردات خودرو به کشور اعمال شده است (در نظر گرفتن دو رده قیمتی ۱۰ و ۲۵ هزار یورویی خودروی وارداتی) محصولات برقی جدید این خودروساز کره‌ای می‌تواند یکی از گزینه مناسب برای واردات خودرو باشد.

شرکت هیوندای در حال توسعه دو خودروی الکتریکی کوچک برای بازار اروپا است که قیمتی کمتر از ۲۰۰۰۰ یورو (۲۰۶۲۰دلار) خواهد داشت. خودرو‌هایی که هنوز نامی از آن‌ها منتشر نشده، اما انتظار می‌رود جانشین هیوندای i ۱۰ باشند که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و به ۱۰ خودروی برقی دیگر می‌پیوندد که هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در اروپا عرضه کند.

انتظار می‌رود که یکی از آن‌ها یک خودروی شهری و دیگری مدلی بزرگتر مانند خودرو جدید ۲۲ هزار دلاری فولکس واگن ID.۱ باشد. زمان شروع تولید این دو خودرو جدید هیوندای به ترتیب در اواسط سال ۲۰۲۳ و اواخر سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است.

این شرکت تأیید کرده است که این خودرو‌ها از موتور‌های الکتریکی BorgWarner استفاده می‌کنند که حداکثر قدرت آن ۱۳۵ کیلووات (۱۸۱ اسب بخار) را تولید می‌کند.

هیوندای با عرضه این مدل خودرو‌ها با پروژه‌های مشابهی که توسط گروه فولکس واگن انجام می‌شود رقابت خواهد کرد. گروه فولکس واگن خودرو‌های برقی کوچک را با همان قیمت تحت برند‌های مانند Cupra، Skoda و Volkswagen خود عرضه خواهد کرد.

به گفته "آندریاس کریستوف هافمن" مدیر بازاریابی هیوندای موتور اروپا، خودرو‌های شهری به دلیل قیمت پایین و فناوری مورد نیاز برای برقی کردن آنچنان سود مناسبی برای خودروسازان ندارند.

این در حالی است که با وجود نگرانی در مورد سودهی محصولات برقی هیوندای، این شرکت در حال حاضر در به سودهی مناسبی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ رسیده، زیرا فروش در بازار اروپا را ۸.۲ درصد افزایش داده است که ۱۶ درصد از این میزان را خودرو‌های برقی تشکیل می‌دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: