حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی مطرح کرد؛
کد خبر: ۳۸۶۷۳۸
۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
0
یک کارشناس مذهبی گفت: نشانه‌های مختلفی برای ظهور منجی موعود وجود دارند که طبیعی و اجتماعی هستند.

نگاهی به نشانه‌های ظهور در ادیان ابراهیمی
حجت الاسلام والمسلمین حبیب عباسی، مدرس دانشگاه، درمورد نشانه‌های ظهور در ادیان ابراهیمی بیان کرد: نشانه‌هایی برای ظهور موعود وجود دارند که برخی از آن‌ها، طبیعی و عده‌ای دیگر، اجتماعی هستند که یکی از آن ها، گسترش خشکسالی است. به همین دلیل، در بخشی از کتاب متیٰ، به موضوع خشکسالی اشاره شده است که خشکسالی‌هایی زیادی در دنیا به وجود خواهند آمد و در این باره گفته شده است: «و نیز خشکسالی خواهد بود.» یا به فراوانی زمین لرزه اشاره می‌شود که در بخشی از متیٰ، به فراوانی زمین لرزه اشاره شده و گفته شده است که در جا‌های متعدد، زمین لرزه رخ خواهد داد و به همین خاطر، زمین لرزه و زلزله عمده و عمیق،، جزء اخبار روزانه سراسر دنیا به شمار می آیند و برای مخاطب‌ها محسوس هستند.

حجت الاسلام عباسی گفت: یکی دیگر از موارد نشانه‌های ظهور، فزونی دانش است که در دوره پایانی، دانش، زیاد می‌شود و اهمیت علم افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل، می‌بینیم سرعت رشد علم در دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم بسیار بالاست و روز به روز هم بیشتر می‌شود و در کتاب دانیال نیز به اهمیت علم و کاربرد آن اشاره شده است.

به گفته این کارشناس مذهبی، افزایش مسافرت ها، یکی دیگر از نشانه‌های ظهور است و اگرچه، بسیاری از امور فعلی، همانند گذشته به مسافرت نیاز ندارند، ولی با این وجود، مسافرت‌ها گسترده‌تر و بیشتر شده اند که در کتاب دانیال، این طور به این موضوع اشاره شده است: «بسیاری به جلو و عقب خواهند دوید.» یعنی رفت و آمد‌های فراوان اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: در کتاب پیدایش، به موضوع خشونت گسترده بر روی زمین به عنوان یکی دیگر از نشانه‌های ظهور اشاره کرده است که این خشونت، به نوعی با جنگ‌ها تفاوت دارد و منظور، اصل خشونت است و همچنین، به جنگ‌های عمده یا ملت‌ها علیه یکدیگر اشاره شده و در کتاب متیٰ، ذکر شده است که از جنگ‌ها و شایعات جنگ‌ها خواهید شنید. زیرا ملتی علیه ملتی و مملکتی علیه مملکتی دیگر برخواهد خاست. یعنی خیلی از مواقع، جنگ‌ها اتفاق نمی‌افتند و شایعه بروز جنگ، بعضی از معادلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دنیا را به هم می‌زند و تغییرات عمده‌ای در دنیا ایجاد می‌کند.

این مدرس دانشگاه افزود: یکی از پُرسودترین تجارت‌های دنیا، رسانه و فیلمسازی و سینما است و یکی از پُردرآمدترین و پُرطرفدارترین بخش‌های فیلمسازی و سینما، سینمای وحشت است که به استفاده و ترویج استفاده از خشونت در امور مختلف زندگی اشاره شده است و اگرچه در ظاهر، نباید از خشونت استفاده شود، ولی می‌بینیم با شیوه‌های جدید و متفاوت، خشونت بیشتر از گذشته، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ظهور

در ادامه، حجت الاسلام محمد کاشانی، مدرس دانشگاه و رئیس انجمن گفت و گوی اسلام و مسیحیت بیان کرد : یکی از نشانه‌های پیش از ظهور این است که در آفتاب و ماه و ستارگان، علامت‌هایی رخ می‌دهد که مربوط به اتفاق‌های کیهانی است. مثلاً آفتاب تاریک می‌شود، ماه، فروغ خود را ازدست می‌دهد و تعبیر کتاب مقدس این است که ستارگان، فرو می‌افتند یا در مکاشفه‌ی یوحنا بیان شده است: و علامت عظیم در آسمان ظاهر شد که این علامت‌های عظیم مربوط به کیهان است و البته باید توجه داشت که آخرالزمان اسلام و آخرالزمان مسیحیت، یک تفاوت اساسی با یکدیگر دارند چراکه ما در اسلام، روزی به نام روز ظهور و یک روزی به نام روز قیامت داریم که این دو روز با یکدیگر تفاوت دارند. یعنی، ابتدا روز ظهور رخ می‌دهد و منجی موعود می‌آید و پس از آن، عصر خوشبختی و طلایی ظاهر می‌شود و پس از آن که ممکن است هزاران سال طول بکَشد در صور دمیده شده و سپس، روز قیامت، داوری و حساب و کتاب می‌شود.

رئیس انجمن گفت و گوی اسلام و مسیحیت گفت: در مسیحیت، روز داوری، همان روز ظهور است و به تعبیر مسیحیان، همان روزی که مسیح از آسمان، بازگشت مجدد دارد همان روز داوری است و به گفته کتاب مقدس، همان روزی است که میش‌ها از گرگ‌ها جدا می‌شوند. یعنی نیکان از بد‌ها جدا می‌شوند و افراد خوب به بهشت و افراد بد به جهنم می‌روند و بدنبال آن، برخی از اتفاقات مربوط به زمین هم رخ خواهند داد و طبیعت زمین دچار آشوب می‌شود و زلزله می‌آید، روی زمین، قحطی به وجود می‌آید و انگار که زمین مضطرب است و در این میان، برخی از علامت‌ها انسانی است؛ به طوری که جنگ ها، ظلم، بی عدالتی، قحطی‌ها و بیماری ها، بشریت را فرا می‌گیرند.

حجت الاسلام کاشانی ادامه داد: پیامبری در عهد عتیق داریم که نام او ایلیاست که ایل یعنی خدا و ایلیا یعنی خدا با ما. وقتی این نام به زبان یونانی تبدیل می‌شود، با توجه به این که آن‌ها انتهای اسامی «س» می‌گذارند ایلیاس می‌شود و چون عهد جدید به زبان یونانی نوشته شده است. از اینرو، ایلیا عهد عتیق به ایلیاس یا الیاس عهد جدید تبدیل می شود که پیامبر خاصی در عهد عتیق است و با پرستو مبارزه می‌کند و پس از آن، سوار بر ارابه‌ای می‌شود و به آسمان‌ها عروج می‌کند.

به گفته این مدرس دانشگاه، در عهد عتیق گفته شده است که ایلیا یا همان الیاس برمی گردد و بدنبال آن، وقتی حضرت یحیی (ع) ادعای پیامبری می‌کند یهودیان به تحقیق و تفحص می‌پردازند و سه سوال از حضرت یحیی (ع) می‌پرسند. اول این که آیا مسیح هستی؟ می‌گوید: خیر. سپس می‌گویند: ایلیا هستی؟ باز هم پاسخ می‌دهد خیر و پس از آن می‌گویند: آن پیامبر وعده داده شده هستی؟ باز هم پاسخش منفی است چراکه منتظر سه نفر بودند: ایلیا، مسیح و آن پیامبر وعده داده شده. بنابراین، در کتاب مقدس آمده است که ایلیا به همراه موعود آخرالزمانی ظهور خواهند کرد.

رئیس انجمن گفت و گوی اسلام و مسیحیت گفت: وقتی مسیحیان می‌گویند که عیسی همان مسیح موعود است باید به این سوال هم پاسخ دهند که آیا ایلیا هم همراه مسیح آمد یا خیر؟! و چون ایلیا نبوده است، توجیه مسیحیان این است که یحیی همان ایلیا بود در حالی که یحیی می‌گوید من ایلیا نیستم و نکته این است که حضرت مسیح (ع) و ایلیا به آسمان ظهور کردند و حضرت خضر (ع) هم زنده روی زمین است و درواقع، همانند امام زمان (عج) غایب است.

حجت الاسلام کاشانی، در پاسخ به این سوال که« آمدن الیاس، به عنوان یکی از نشانه‌های اجتماعی ظهور، نشان دهنده چیست؟»، ادامه داد: دو نفر هستند که باید همراه موعود آخرالزمان بیایند که یکی شخصیت بد و دیگری، شخصیت خوب است که دجال، شخصیت بد و شخصیت خوب، ایلیاست و در کتاب مقدس مسیحیان، الیاس، زمینه را برای آمدن پسر انسان فراهم می‌کند و در عصری می‌آید که دجال هم می‌آید و در حقیقت، هر دو با یکدیگر می‌آیند که دجال برای گمراهی مردم و الیاس برای فراهم کردن زمینه آمدن منجی موعود می‌آیند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: