April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۷۷۵
۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
0
گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۲ شامل سه دستگاه اصلی و یک نسخه ویژه تحت عنوان Discovery با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی می‌شود.

گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۲ شیائومی رسما رونمایی شد

همانطور که انتظار می‌رفت شیائومی بالاخره از گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۲ رونمایی کرد که از ۴ گوشی ردمی نوت ۱۲، ۱۲ پرو، ۱۲ پرو پلاس و ۱۲ اکسپلورر ادیشن تشکیل شده است.

سری ردمی نوت از قدیم جز محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی بوده و غول چینی اکنون سرانجام از گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۲ خود در سه مدل استاندارد، پرو و پرو پلاس رونمایی کرده است.

شیائومی (Xiaomi) یک شرکت چینی طراحی و تولید محصولات الکترونیک است و مقر آن در پکن قرار دارد. این شرکت، از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه طراحی، توسعه و فروش تلفن‌های هوشمند، نرم‌افزار تلفن همراه و لوازم الکترونیکی مصرفی، لوازم خانگی و ابزار است. از ابتدای انتشار نخستین گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۱، شیائومی سهم بزرگی از بازار‌های آمریکا، پکن، هنگ کنگ، هند بدست آورد و آن را به دامنه گسترده‌تری از لوازم الکترونیکی مصرفی گسترش داد. این شرکت پس از سامسونگ، دومین تولیدکنندهٔ بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان است که رابط کاربری آن‌ها MIUI است.

ردمی نوت ۱۲

مدل استاندارد این خانواده ردمی نوت ۱۲ نام دارد که مجهز به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی OLED با رزولوشن FHD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی است. این یعنی از نمایشگر تفاوتی با مدل‌های پرو ندارد. درون این گوشی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تعبیه شده و برای شارژ کردن آن می‌توان از سرعت شارژ ۳۳ واتی بهره برد.

ماژول مستطیلی و برآمده دستگاه که روی پنل پشتی دستگاه قرار گرفته، از دو سنسور تشکیل شده، دوربین اصلی مبتنی بر سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کند. دوربین سلفی دستگاه نیز یک سنسور ۸ مگاپیکسلی است.

ردمی نوت ۱۲، ۵ G در چهار پیکربندی عرضه شده است. نسخه پایه آن با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی حدود ۱۶۵ دلار قیمت دارد. پیکربندی‌های دیگر آن شامل گزینه‌های ۶/۱۲۸ گیگابایتی، ۸/۱۲۸ گیگابایتی و ۸/۲۵۶ گیگابایتی می‌شود که به ترتیب حدود ۱۷۹ دلار، ۲۰۷ دلار و ۲۳۴ دلار فروخته می‌شوند.

ردمی نوت ۱۲ پرو و پرو پلاس

این دو گوشی از نظر سخت‌افزاری تفاوت زیادی با هم ندارند و هر دو از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی OLED با رزولوشن FHD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. اما در مقایسه با نوت ۱۲ پرو، نسخه پرو پلاس دارای بهبود‌های جزئی است. مهم‌ترین مزیت مدل پرو پلاس مربوط به دوربین‌های آن است.

این دو گوشی شیائومی از چیپست Dimensity ۱۰۸۰ استفاده می‌کنند و با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به دست کاربران می‌رسند.

ردمی نوت ۱۲ پرو از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی OLED با وضوح فول اچ‌دی پلاس، نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۹۰۰ نیت بهره می‌برد. ردمی نوت ۱۲ پرو از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که البته مجهز به سیستم لرزشگیر اپتیکال است. در ماژول دوربین هر دو گوشی به غیر از دوربین اصلی، شاهد دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی هستیم. همچنین باید به بهره‌گیری از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم اشاره کنیم.

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس و ماژول دوربین آن دارای سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی HPX OIS سامسونگ است و با همان سنسور‌های ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو همراه شده است. دوربین سلفی دستگاه نیز همچنان یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است.

اگرچه شیائومی برای این دو گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده، ولی سرعت شارژ مدل پرو ۶۷ وات است، ولی مدل پرو پلاس از شارژ ۱۲۰ واتی بهره می‌برد.

دیگر مشخصات این دستگاه نسبت ردمی به نوت ۱۲ پرو تفاوتی ندارد.

نسخه پایه ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای داخلی ۲۸۹ دلار قیمت دارد و نسخه دیگری از آن با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای داخلی به قیمت ۳۱۷ دلار فروخته می‌شود.

شیائومی همچنین نسخه دیگری از این دستگاه با نام Discovery را معرفی کرده که سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی HPX OIS سامسونگ و باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع ۲۱۰ وات بهره می‌برد. شیائومی ادعا می‌کند که باتری این دستگاه تنها در ۹ دقیقه به‌طور کامل و ۱۰۰ درصدی شارژ خواهد شد.

قیمت این نسخه با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی حدود ۳۳۲ دلار اعلام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: