April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۷۷۹
۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
0
یک فعال کارگری احیای کارخانه‌های تعطیل شده توسط دولت را اقدامی مثبت در جهت رونق تولید و حفظ امنیت شغلی کارگران دانست و گفت: گسترش بنگاه‌های کوچک و متوسط موجب اشتغال پایدار و ارزش افزوده برای کشور می‌شود.

امنیت شغلی کارگران در گرو فعال سازی کارخانه‌ها

هادی ابوی احیای کارخانه‌های راکد را از اقدامات مثبت دولت برشمرد و گفت: یکی از کار‌های مثبت و موثری که دولت با جدیت دنبال کرده و در دستور کار قرار داده احیای کارخانه‌های راکد است و تلاش کرده بنگاه‌هایی که تعطیل شدند یا به تملک بانک‌ها درآمدند را به چرخه فعالیت مجدد برگرداند.

وی افزود: متاسفانه به دلایل متعددی با تعطیلی کارخانه‌ها مواجه هستیم که یکی از تنها سوء مدیریت و تخلفات مدیران این بنگاه‌ها است که موجب بیکاری کارگران و ایجاد اختلال در چرخه اقتصاد کشور می‌شود.

ابوی گفت: برخی کارفرمایان برای فرار از پرداخت بدهی بانکی و مالیاتی یا گرفتن وام‌های کلان بانکی، بنگاه را راکد جلوه می‌دهند که برای مقابله با چنین شگردهایی، لازم است بازرسی و نظارت دقیق بر عملکرد بنگاه‌ها صورت گیرد تا واحد‌های فعال و غیر فعال شناسایی شوند.

این فعال کارگری در عین حال بیش از ۹۰ درصد اشتغال را متعلق به بنگاه‌های کوچک و زودبازده دانست و گفت: در تمام دنیا برای اشتغالزایی و سودآوری بیشتر، بنگاه‌های کوچک و زودبازده در حال گسترش است و ما باید برای دستیابی به اشتغال پایدار به سمت راه اندازی این بنگاه‌ها برویم که موجب اشتغال و ارزش افزوده برای کشور می‌شوند.

به گفته وی، راه اندازی بنگاه‌های کوچک و متوسط هزینه بالایی ندارد و به دلیل داشتن قدرت رقابت‌پذیری، قیمت تمام شده محصولات تولیدی در این واحد‌ها پایین است.

برچسب ها: کارگر ، امنیت ، شغل ، کارخانه ، بنگاه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: