April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
نوراللهی پس از پخش فیلم داشبورد مدیریت و اپ بنو تاکید کرد
کد خبر: ۳۸۶۸۷۰
۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
0
مدیرعامل بیمه تجارت‌نو از طراحی استراتژی بلند مدت برای تحول دیجیتال خبر داد و گفت: تحول دیجیتال در قالب برنامه‌های گسترده در هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو طراحی شده و به مرحله اجرا در آمده است.

استراتژی بلند مدت بیمه تجارت نو برای تحول دیجیتال

نیما نوراللهی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح سیاستگذاری‌ها و دستاورد‌های شرکت بیمه تجارت نو پرداخت. در ابتدای این نشست فیلمی از داشبورد مدیریتی بیمه تجارت نو پخش شد، نرم افزاری که به وسیله آن تمامی تحولات در بیمه تجارت نو به صورت آنلاین دراختیار مدیران قرار می‌گیرد.

پس از آن "اپ بنو" که نرم افزاری برای ارتباط بیشتر و بهتر مردم به ویژه بیمه شوندگان با خدمات بیمه تجارت نو است، پخش شد. در این اپ نحوه دریافت خسارت خودوری تصادف کرده، دریافت خسارت درمان، استفاده از خدمات امدادرسانی، تمدید بیمه نامه آتش سوزی، بیمه نامه عمر، بیمه نامه موبایل و... در اختیار مردم قرار گرفته است.

پس از نمایش این نرم افزارها، نیما نورالهی با تشریح رویکرد‌های بیمه تجارت نو به ویژه در رویکرد‌های دیجیتال گفت: بیمه تجارت نو باید دلایل این نامگذاری را نشان دهد و به همین دلیل بدنبال تحولات اساسی به ویژه در زمینه دیجیتال هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تجارت نو بیشترین رشد تولید در صنعت بیمه را داشت گفت: رشد بیمه تجارت نو از سال ۹۷ رشد چشمگیری داشت به نوعی که بیش از ۲۲۰۰ برنامه برای فروش داشت و در حالی که با هیچ مرکز درمانی همکاری نداشت اکنون با ۷ هزار مرکز درمانی طرف قرار داد است و اکنون در حال ایجاد اسنپ دکتر است.

مدیرعامل بیمه تجارت‌نو از مذاکره با بخش آی تی بانک تجارت خبر داد و گفت: بنا داریم بیمه دیجیتال را راه اندازی کنیم و در مسیر الکترونیکی شدن گام بر می‌داریم تا شرایطی همچون بلوبانک را در حوزه بیمه راه اندازی کنیم.

وی با انتقاد از نرخ شکنی‌ها در بیمه به ویژه بیمه‌های درمان گفت: در شورای بیمه تعهدنامه‌ای نوشته شد تا نرخ شکنی صورت نگیرد، اما متاسفانه به آن عمل نمی‌شود و در برخی موارد شاهد نرخ شکنی‌ها هستیم.

نوراللهی با تاکید بر اینکه بخش درمان پاشنه آشیل بیمه هاست گفت: ضریب خسارت درمان تعریف شده و اگر بیمه‌ای این اعداد تعریف شده را اجرا نکند، نمره منفی می‌گیرد، به همین دلیل نرخ شکنی‌های خاصی نداریم و مدیران بیمه نیز افرادی اقتصادی هستند و اگر سود نباشد، انجام نمی‌دهند.

وی در خصوص سوددهی بیمه تجارت نو گفت: تجارت نو ۲۵۰ درصد سود داشته و فروش بیمه در ۶ ماه اول سال ۵۴ درصد افزایش یافته است. بخشی از این سود ناشی از افزایش فروش و بخشی هم ناشی از سرمایه گذاری بوده است.

مدیرعامل بیمه تجارت‌نو از راه اندازی شبکه فردی بنوشاپ به عنوان سامانه خرده فروشی خبر داد و گفت: بنوشاپ بر مبنای فروشندگی سیستم توزیع می‌شود و نماینده درگیر بازاریابی نیست. همچنین ۲۰۰۰ بازار یاب در این سامانه فعال هستند که می‌توانیم به صورت انفجاری شبکه فروش ایجاد کنیم و به نوعی شبکه فروش را برنامه ریزی کرده ایم که بیمه شده می‌تواند فروشنده بیمه باشد.

وی در واکنش به ادعای ورود افراد غیر متخصص در بخش‌های مدیریتی صنعت بیمه و اعمال نفوذ دولت در انتصاب مدیران گفت: آیین نامه ۹۰ مانع ورود افراد غیر متخصص در صنعت بیمه شود، اما نکته اینجاست که هر سهامداری حق دارد در انتصابات و مدیریت شرکت به اندازه سهمی که دارد، ورود و اعمال نظر کند. در این شرایط وقتی اقتصاد دولتی است و دولت سهامدار اصلی شرکت‌های بیمه است، این حق را دارد که در خصوص تعیین مدیران اعمال نظر کند.

نوراللهی در پاسخ به خبرنگار پول نیوز مبنی بر اینکه با دیجیتالی شدن صنعت بیمه، نمایندگی‌ها به مرور از گردون حذف نمی‌شوند گفت: سیاست بیمه تجارت این است که نمایندگی‌های خود را به هر قیمتی حفظ کند، اما صنعت بیمه وابسته به مشاوره است و خریداران بیمه به مشاوران نیاز دارند که به همین دلیل به نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه رفتن به سوی هوش مصنوعی و دیجیتالی شدن با جدیت در حال پیگیری و انجام شدن است گفت: روند استفاده از فضای مجازی نشان می‌دهد که شبکه‌های سنتی بیمه و نمایندگی‌های فروش باید در شبکه‌های دیجیتالی حل شوند یا به سمت تخصص گرایی بروند. زیرا بیمه‌های تخصصی همچون حوزه‌های نفت، انرژی، کشتی و مواردی از این دست نیاز به جلسات تخصصی دارد و نمی‌توان در فضای مجازی چنین بیمه‌های مهمی را انجام داد، اما فروش بیمه‌های درمان، عمر، شخص ثالث و مواردی از این دست باید به سمت مجازی شدن بروند.

مدیرعامل بیمه تجارت‌نو در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار پول نیوز مبنی بر نحوه بیمه صندوق امانات بانک گفت: هیچ فردی حق ندارد از آنچه در صندوق امانات گذاشته می‌شود با خبر شود و، چون حتی خود بانک چنین حقی را ندارد، شرکت بیمه نیز حق ندارد بداند در صندوق امانات چه چیزی به امانت گذاشته شده است. اما در قراردادی که با بانک شهر بستیم، مبلغ ۵ میلیارد تومان برای هر صندوق در نظر گرفتیم که شرط بر این است امنیت صندوق امانات نیز بالا برود. البته با چند بانک دیگر نیز مذاکره کرده ایم و منتظر هستیم با آن بانک‌ها نیز وارد مذاکره و قرارداد شویم.

وی در پاسخ به سوال سوم خبرنگار پول نیوز مبنی بر اینکه بیمه تجارت به بحث بنگاهداری ورود می‌کند گفت: تجارت نو یک هلدینگ سرمایه گذاری تاسیس کرده که بحث سرمایه گذاری را دنبال میکند، اما در بحث بنگاهداری ورود نمی‌کند، چون کار شرکت بیمه نیست، اما در بحث بورس وارد شدیم و با جدیت فعال هستیم.

نوراللهی در خصوص وضعیت سرمایه تجارت نو گفت: این شرکت بیمه در سال ۹۵ با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان تاسیس شد، اما سرمایه گذاران ۱۲۵ میلیارد تومان را پرداختند و ۱۲۵ میلیارد تومان جزو دیون شرکت شد و، چون پرداخت نشد، در ماه دومی که مسولیت مدیریت بیمه تجارت نو را پذیرفتم، با مسوولان شرکت به کمیته عملیات بورس احضار شدم که چرا ظرف ۲ سال به تعهدات تامین اعتبار عمل نشده است. چون سرمایه گذاران اولیه توان تامین ۱۲۵ میلیارد تومان بقیه را نداشتند، مجمع فوق العاده تشکیل دادیم و سرمایه شرکت را به ۱۲۵ میلیارد تومان کاهش دادیم در این مرحله از سوی بیمه مرکزی احضار شدیم که اگر سرمایه شرکت به ۱۵۰ میلیارد نرسد، اجازه بیمه اتش سوزی و شخص ثالث را نداریم که در این مرحله نیز ۳۷ میلیارد تومان سود انباشته داشتیم که مجمع فوق العاده دیگری تشکیل دادیم و سرمایه شرکت را به ۱۵۷ میلیارد تومان افزایش دادیم. در سال ۹۹ سرمایه شرکت را به ۳۰۰ میلیارد و سپس به ۶۰۰ میلیارد افزایش دادیم و اکنون نیز بنا داریم سرمایه شرکت را به یک عدد چهاررقمی افزایش دهیم تا بتوانیم بعد از ۵ سال بیمه اتکایی را داشته باشیم.

وی در خصوص سهم بیمه تجارت نو از بازار گفت: سهم بیمه تجارت نو از بازار ۳ دهم درصد بود که سال گذشته به ۶۷/۱ رساندیم و امسال نیز با کمی افزایش سعی می‌کنیم نزدیک به دو نگه داریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: