April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
با امضای تفاهم‌نامه همکاری با ایمیدرو صورت گرفت:
کد خبر: ۳۸۶۸۷۲
۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
0
تفاهم نامه دستیابی به دانش فنی معدنکاری سبز و تولید فولاد سبز، روز گذشته بین ایمیدرو، گل گهر و شرکت‌های بزرگ زنجیره تولید فولاد کشور با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و نمایندگان این شرکت‌ها امضا شد.

تاکید گل‌گهر بر معدنکاری سبز و تولید فولاد سب

از اهداف این تفاهم نامه می‌توان به همکاری جهت تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی کاربردی و احداث واحد نیمه صنعتی برای تولید فولاد سبز، از جمله همکاری درتدوین فراخوان ها، داوری، انتخاب پژوهشگر، نظارت بر گزارش‌های دریافتی پروژه‌ها و همکاری در خصوص احداث پایلوت نیمه صنعتی فولاد سبز اشاره کرد.

گفتنی است با رویکرد شرکت گل گهر در معدنکاری سبز در زمینه کاهش مخاطرات زیست محیطی فعالیت‌های معدنی و همچنین توجه به کاهش استفاده از منابع انرژی تجدید ناپذیر در فرآیند‌های تولیدی، موجب تعریف پروژه‌های تحقیقاتی و اجرایی متعددی در این زمینه شده است.

در حال حاضر نیز کارخانه‌های بازیابی آب جهت کاهش اتلاف منابع و بازچرخانی آب و همچنین پروژه سولفورزدایی از کارخانه گندله‌سازی و تولید کود شیمیایی و نیز پروژه نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاواتی جهت تولید برق پاک و مصرف آن در فرآیند‌ها در گل گهر در حال اجرا می‌باشد.

قابل ذکر است مشارکت شرکت‌های بزرگ در امضا این تفاهم نامه جهت تعریف پروژه‌های تحقیقاتی آینده نگرانه و اجرای پایلوت طرح فولاد سبز، می‌تواند به راه حل‌های عملیاتی جهت کاهش مصارف منابع تجدید ناپذیر انرژی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی منجر شود.

 

تاکید گل‌گهر بر معدنکاری سبز و تولید فولاد سبتاکید گل‌گهر بر معدنکاری سبز و تولید فولاد سب

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: