April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
نماینده گرگان در مجلس به تشریح وظایف و مسولیت‌ها پرداخت
کد خبر: ۳۸۶۹۰۸
۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم تحولی جدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت پذیرد گفت: خوشبختانه وزیر جدید منصوب شد و امیدواریم تمامی چالش‌ها و مشکلاتی که در گذشته گریبانگیر این وزارتخانه بود با آمدن صولت مرتضوی مدیریت شود و پایان پذیرد.

مسولیت سنگین مرتضوی در اداره وزارت کار

رمضانعلی سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه عریض و طویل است گفت: اینکه وزارتخانه بدین مهمی برای مدتی طولانی با سرپرست اداره شود، به هیچ عنوان درست نبود و باید هرچه سریعتر متولی این وزارتخانه تعیین و معرفی می‌شد که خوشبختانه این مهم صورت گرفت.

وی با انتقاد از اینکه دوران سرپرستی زاهدی وفا بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طول کشید گفت: وقتی وزارتخانه‌ای بدین گستردگی با جامعه مخاطبی بدین فروانی در کشور فعالیت می‌کند، به هیچ عنوان درست نیست مدیریت آن با، اما و اگر رو به رو باشد و بخش بزرگی از جامعه تکلیف خود را ندانند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه گستردگی این وزارتخانه ناشی از تنوع مسولیت‌های آن است که در نتیجه ادغام سه وزارتخانه صورت گرفت گفت: جامعه بزرگ کارگری و کارفرمایی، دهک‌های پایین جامعه، محرومان، نیازمندان به صورت مستقیم با این وزارتخانه سروکار دارند گفت: افزون بر آن بخش تعاون که در کشور مغفول مانده نیز تحت مدیریت این وزارتخانه است، بنابر این صولت مرتضوی باید بداند با چه مسولیت سنگینی رو به رو شده و با جدیت بیشتری کار و تلاش کند.

 

بیشتر بخوانید:کارگران و بازنشستگان در انتظار رفع مشکلات



وی با اشاره به اینکه بدلیل وجود شستا و بخش‌های سرمایه گذاری صندوق‌ها در زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسولیت اقتصادی به ویژه در بخش صنایع بسیار زیاد است گفت: وزیر باید در بخش اقتصادی نیز توانمند باشد و تسلط لازم را در این بخش‌ها داشته باشد.

سنگدوینی با اشاره به چالش این وزارتخانه در بخش کارگری و بازنشستگی گفت: سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری زیر مجموعه‌های بسیاری دارد که با تولیدکنندگان و پیمانکاران سروکار دارند.

وی از چالش‌هایی که بازنشستگان و کارگران با این وزارتخانه دارند خبرداد و گفت: دیدیم که به خاطر افزایش حقوق بازنشستگان تا چه اندازه چالش ایجاد شد، بنابر این وزیر باید تعامل لازم را با کارگران و بازنشستگان داشته باشد.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از چالش‌های فراوانی که در بحث پرداخت یارانه صورت گرفته بشدت انتقاد کرد و گفت: صولت مرتضوی در این زمینه مسولیت سنگینی دارد و باید هرچه سریعتر در این زمینه بازنگری و تصمیم گیری جدی بشود.

وی با انتقاد از اینکه یارانه مردم زیادی به خصوص آن‌ها که محق هستند بدلیل بی برنامگی و شعف مدیریت قطع شده است گفت: مردم بسیاری را سراغ دارم که شرایط اقتصادی و معیشتی آنان خوب نیست، اما یارانه آنان قطع شده و دستشان به هیچ جا بند نیست که صولت مرتضوی باید به فریاد این افراد برسد.

سنگدوینی با تاکید بر اینکه سامانه وزارت رفاه باید ساماندهی و بروز رسانی شود گفت: اینکه افرادی با تمکن مالی بالا یارانه دریافت می‌کنند، اما نیازمندان از دریافت یارانه محروم هستند، به هیچ عنوان خوب نیست و باید در این زمینه تجدید نظر صورت بگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: