April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۹۱۸
۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
مقامات استرالیا از حمله باج افزار‌ها به یک سایت ارتباطی نیرو‌های نظامی و کارکنان دفاعی این کشور خبر داد.

حمله باج افزاری به پلتفرم ارتباطی ارتش استرالیا

مقامات استرالیا اعلام کردند در حالی که این کشور با افزایش اخیر حملات سایبری در مشاغل مختلف مبارزه می‌کند، یک سایت ارتباطی نیرو‌های نظامی و کارکنان دفاعی این کشور مورد حمله باج افزار‌ها قرار گرفته است.

مت تیستلویت (Thistlethwaite)، دستیار وزیر دفاع استرالیا با اشاره به اینکه یکی از وب سایت‌های این وزارت خانه مورد حمله سایبری قرارگرفته افزود، تاکنون هیچکدام از منابع اطلاعاتی به خطر نیفتاده است.

وی در گفتگو با رادیو ای. بی. سی افزود می‌خواهم تأکید کنم این یک حمله یا نفوذ به سیستم‌ها و نهاد‌های دفاعی (فناوری) نیست و در این مرحله، هیچ مدرکی مبنی بر نفوذ به مجموعه داده‌ها وجود ندارد.

براساس گزارش ها، برخی از اطلاعات خصوصی مانند تاریخ تولد و جزئیات سربازی پرسنل نظامی ممکن است در پی حملات سایبری به سرقت رفته باشد.

سخنگوی وزارت دفاع استرالیا ضمن تاکید بر بررسی "بسیارجدی" این حمله از سوی مقامات دولتی افزود به همه پرسنل دفاعی اطلاع داده و توصیه شده رمز عبور خود را تغییر دهند.

وی همچنین از تلاش این وزارت خانه برای بررسی محتویات مجموعه داده‌های آسیب دیده و اطلاعات شخصی اعضا خبر داد.

باج افزار‌ها با رمزگذاری داده‌های قربانیان کار می‌کند و هکر‌ها معمولاً یک کلید در ازای پرداخت‌های ارز دیجیتال به قربانی ارائه می‌دهند تا به وسیله آن بتواند به صد‌ها هزار یا حتی میلیون‌ها دلار برسد.

برخی از بزرگترین شرکت‌های استرالیایی شامل شرکت شماره ۲ مخابراتی، متعلق به شرکت مخابرات سنگاپور با مسئولیت محدود، و بزرگترین شرکت بیمه سلامت این کشور هدف حمله هکری قرار گرفته و این حملات احتمالا موجب فاش شدن مشخصات میلیون‌ها مشتری شده است.

کارشناسان فناوری می‌گویند این کشور به دلیل کمبود نیرو‌های بامهارت امنیت سایبری به هدفی در حملات سایبری تبدیل شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: