April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۹۴۹
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
0
مطابق آمار‌ها سهم جمعیت شاغل از بین فارغ التحصیلان آموزش عالی از کل شاغلان ۲۶.۶ درصد بوده است. این سهم در تابستان امسال نسبت به فاصله مشابه سال قبل ۱.۳ درصد افزایش داشته است.

نرخ بیکاری جوانان ۲.۷ درصد کاهش یافت

مطابق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران از تابستان ۱۴۰۱ نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله حاکی از آن است که ٢٣ درصد از فعالان این گروه سنی در تابستان ۱۴۰۱ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ۱۴۰۰) ٢.٧ درصد کاهش یافته است.

بررسی نرخ بیکاری گروه سنی ١٨ تا ٣٥ ساله نیز نشان می‌دهد که در تابستان ۱۴۰۱، ١٦,٢ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده‌اند. این در حالی است که تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به تابستان ۱۴۰۰، به میزان ١.٤ درصد کاهش یافته است.

یکی از نکات مهم و مد نظر در آمار‌های مرکز آمار ایران در تابستان ۱۴۰۱ سهم جمعیت شاغل فارغ التحصیلان آموزش عالی از کل شاغلان ۲۶.۶ درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می‌دهد که نسبت به فاصل مشابه سال قبل ۱.۳ درصد افزایش داشته است.

در بهار ۱۴۰۱ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیلان آموزش عالی از کل بیکاران ۳۹.۷ درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. بررسی تغییرات نشان می‌دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۰.۶ درصد کاهش یافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: