کد خبر: ۳۸۶۹۸۰
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
معاون برون مرزی رسانه ملی گفت: محدودیت‌های رسانه‌ای تحمیل شده به ایران و روسیه ما را به سمت همکاری‌های متقابل سوق داده است.

ایران و روسیه در مسیری طولانی از همکاری‌های رسانه‌ای گام برداشته‌اند

احمد نوروزی معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیما با «واسیلی پوشکف» مدیرهمکاری‌های بین الملل خبرگزاری اسپوتنیک (روسیه سگودنیا) به همراه ایوان زاخاروف، رئیس بخش کشور‌های خاورمیانه و خاور نزدیک گروه رسانه‌ای (روسیه سگودنیا) دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، با اشاره به اهمیت تبادلات رسانه‌ای و همکاری نزدیک و مؤثر در منظر رسانه‌های بین‌الملل، بر لزوم ایجاد جبهه مشترک در مقابل رسانه‌های غربی و ناتو و تقویت هر چه بیشتر این روابط تأکید شد. معاون برون مرزی با اشاره به لزوم این همکاری‌ها گفت: این دیدار گام دلنشین دیگری است که روسیه و تهران را از نظر فرهنگی هم به یکدیگر نزدیک ترمی‌کند.

وی تصریح کرد: اگر همکاری‌های رسانه‌ای بین دو کشور مهم بود امروز به امری الزام‌آور بدل شده است و دو طرف نیاز به تبادلات رسانه‌ای دارند که حافظ منافع طرفین باشد.

نوروزی محدودیت‌های رسانه‌ای در روسیه پس از جنگ اکراین را اتفاقی آشنا خواند و گفت: ما سال‌ها با این شرایط خو کرده‌ایم و محدودیت‌های رسانه‌ای که سال‌ها برای رسانه ملی در فضای بین‌المللی رقم خورده‌است اکنون برای شما رخ داده و شما نیز در طول جنگ با اوکراین از محدودیت‌های شدید رنج می‌برید.

وی دوستی و همکاری بین دوکشور در فضای رسانه‌ای را یکی از راه‌های برون رفت از این محدودیت‌ها دانست و تأکید کرد: ما در معاونت برون مرزی نسبت به تصویری که از جهان پیرامونمان داریم به یک ساختار نظارتی درست رسیده‌ایم که خروجی آن در امتداد سیاست‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران در قبال روسیه است.

معاون برون مرزی ارائه تصویری شفاف و همسو با سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی از مناقشات و ناآرامی‌های اخیر در ایران تصریح کرد: هر دو طرف مسئولیت سنگینی داریم و باید در صحت انتشار اخبار حوادث امروز ایران مراقبت بیشتری بکنیم.

نوروزی با اشاره به فضای متجاوزانه ناتو در حریم روسیه بیان کرد: نمی‌توانیم چشممان را به این اتفاق ببندیم و از ابتدا این فضا را با نگاه بی‌طرفانه دنبال کردیم و امیدواریم شما نیز در ارائه تصویری شفاف از آنچه در فضای رسانه‌ای تان نقش می‌بندد موفق باشید.

وی با آرزوی ارائه تصویری مستقل به دور از سوگیری‌های کشور‌های غربی و ناتو گفت: ما در مسیر رسانه‌ای خود در دشمنی با آمریکا و ناتو مصمم هستیم چرا که آن‌ها تصویری وارونه از ایران و روسیه در جهان ارائه می‌دهند.

معاون برون‌مرزی با تأکید بر ایجاد فهم مشترک از یکدیگر بیان کرد: ایران و روسیه در مسیری طولانی از همکاری‌های رسانه‌ای گام برداشته‌اند و محدودیت‌های تحمیل شده به هر دو ما در فضای رسانه‌ای از قبیل قطع ماهواره و عدم دسترسی به شبکه‌های اجتماعی ما را به سمت همکاری‌های متقابل برای رفع این محدودیت‌ها سوق داده است.

نوروزی با اشاره به تلاش حاکمان تنظیم‌گری رسانه‌های دنیا برای حاکمیت و سلطه رسانه‌ای افزود: برای مقابله با این سلطه باید به سمت پلتفرم‌های اشتراکی و شبکه‌های اجتماعی مشترک روبیاوریم و به دور از تنظیم گری رسانه‌ای ناتو تنظیم‌گری را به کشور‌های مستقل سوق دهیم.

واسیلی پوشکوف مدیر همکاری‌های بین المللی خبرگزاری" اسپوتنیک "روسیه نیز با استقبال از همکاری رسانه‌ای این خبرگزاری با سازمان صداوسیما گفت: از وجود اشتراکات میان ایران و روسیه خرسندم و امیدوارم این دیدار فضای تازه‌ای را در همکاری‌های رسانه‌ای به وجود بیاورد.

واسیلی پوشکف تصریح کرد: ما اکنون در شرایط مشابهی از تحریم رسانه‌ای قرار داریم و امیدواریم با همراهی شما این فضا را به درستی پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به بازگشایی دفتر این خبرگزاری در ایران افزود: یکی از مهمترین وظایف ما راه‌اندازی دفتر این خبرگزاری در ایران است که منجر به تثبیت روابط میان ایران و روسیه خواهد شد.

مدیر همکاری‌های بین المللی خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه با اشاره به علاقه‌مندی‌اش به حضور رسانه‌ای در ایران گفت: خبرنگاران ما با تسلط به زبان فارسی به سمت تعامل رسانه‌ای با ایران گام برداشته‌اند و امیدواریم به عنوان آژانس خبری دانش خود را در این فضای تعاملی افزایش دهیم.

پوشکف با اشاره به بازدید‌های اخیرش از بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما آن را فرصت مناسب برای شکل گرفتن تصویری درست از فضای رسانه‌ای ایران دانست و آن را در تعاملات رسانه‌ای پیش رو مؤثر دانست.

در پایان این دیدار طرفین در چارچوب همکاری‌ها، برای جامه عمل پوشاندن به پروژه‌های مربوط به گسترش فضای خبری، ترویج و آگاه سازی هدفمند در رسانه‌های ارتباط جمعی با موضوعات مختلف، تقویت مناسبات رسانه ای، درک متقابل و نزدیک سازی مردم دو کشور تأکید کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: