کد خبر: ۳۸۶۹۸۶
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
مستند زندگی جلال مقامی، دوبلور، گوینده، مدیر دوبلاژ و بازیگر فقید کشورمان امروز سه شنبه ۱۰ آبان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

پخش مستند جلال مقامی از رادیو فرهنگ

برنامه «مستند فرهنگ» که پرتره‌ای از زندگی مفاخر فرهنگی هنری کشورمان است امروز بخش‌هایی از زندگی جلال مقامی دوبلور با سابقه سینما و تلویزیون را روایت کرده است.

جلال مقامی روز پنجشنبه ۵ آبان و در سن ۸۱ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

جلال مقامی (متولد ۱۳۲۰) دوبلور مدیر دوبلاژ و بازیگر، مجری برنامه ماندگار «دیدنی ها» و دوبلور و گوینده فیلم‌ها و مستند‌های تلویزیونی و سینمایی بود.

مراسم تشییع این هنرمند پیکر روز یکشنبه هشتم آبان ماه برگزار شد و پیکر زنده یاد مقامی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) خاکسپاری شد.

استاد جلال مقامی در سال ۱۳۴۴ در ۲۴ سالگی با فیلم من مادرم اولین تجربه بازیگری خود را بدست آورد و تا شروع انقلاب اسلامی در ۴ کار سینمایی ایفای نقش کرد. وی بعد از انقلاب نیز در ۳ فیلم بازی کرد، اما عمده شهرت وی به اجرای برنامه تلویزیونی دیدنی‌ها بود.

مقامی از سال ۱۳۶۲ در ۴۲ سالگی با اجرای برنامه تلویزیونی دیدنی‌ها به تلویزیون آمد و بمدت ۱۲ سال در روز‌های جنگ و پس از آن در قاب تلویزیون‌های سیاه و سفید چهره متفاوتی به نمایش گذاشت.

برنامه «مستند فرهنگ» پرتره‌ای کوتاه از زندگی این هنرمند فقید است که به همت گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ ساعت۱۴:۳۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: