کد خبر: ۳۸۷۰۰۱
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
0
ایران و ارمنستان درباره تمدید قرارداد تهاتر برق و گاز یادداشت تفاهمی امضا کردند.

توافق ایران و ارمنستان برای تمدید قرارداد تهاتر برق و گاز

ایران و ارمنستان رسماً از بیست و سوم اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ تهاتر گاز با برق را آغاز کردند و طبق قرارداد فی مابین، صادرات گاز ایران به کشور ارمنستان همراه با تهاتر با برق و یا بدون تهاتر با برق تا سال ۱۴۰۸ شمسی ادامه خواهد داشت.

براساس مفاد این قرارداد، صادرات گاز ایران به ارمنستان از ۱.۱ میلیارد متر مکعب در سال اول آغاز شده و پس از ۴ سال به ۲.۳ میلیارد متر مکعب افزایش یافته و ارمنستان نیز سالانه ۳.۳ میلیون کیلووات برق به ایران تحویل می‌دهد.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، امروز گفت‌وگوی دوجانبه‌ای با رئیس جمهوری ایران در تهران داشت و در حاشیه سفر نخست‌وزیر ارمنستان و هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی این کشور به ایران، دو کشور درباره تمدید قرارداد تهاتر برق و گاز یادداشت تفاهمی امضا کردند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در بخشی از سخنان امروز خود در حاشیه دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان در این خصوص گفت: "در چند ماه گذشته ۴۳ درصد رشد روابط تجاری با ارمنستان ثبت شد، اما هدف‌گذاری برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور ۳ میلیارد دلار است که دستیابی به آن کاملاً امکان‌پذیر است. "

همچنین نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان با اشاره به همکاری‌های انرژی دو کشور اعلام کرد: "وزیران مربوطه درباره تمدید قرارداد تهاتر برق و گاز یادداشت تفاهمی امضا کردند و شواهد نشان می‌دهد این دیدار کاملاً مفید و سازنده بود. "

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری امروز (سه‌شنبه، دهم آبان‌ماه) در صدر هیئتی بلندپایه از مقام‌های سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در مجموعه سعدآباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: