April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
روحبخش از بی ثباتی و نبود نظم در مدیریت دولت انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۷۰۳۹
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد از اینکه بازنشستگان کارگر همواره مورد کم لطفی و بی مهری قرار می‌گیرند گفت: پس از پنج ماه پیگیری در مراجع رسمی و قانونی، دولت با قانون بازگشت و افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان اجرایی شد، اما اکنون هم که دولت در مقابل قانون سر تسلیم فرود آورده در پرداخت معوقات کوتاهی می‌کند.

بازنشستگان در انتظار تحقق رویای دریافت معوقات

برزو روحبخش در گفتگو با خبرنگار پول نیوز از قانون گریزی‌های دولت انتقاد کرد و گفت: هر جامعه‌ای که با مشکل رو به رو می‌شود، قانون فصل الخطاب است، اما گویا شرایط برای کارگران بازنشسته متفاوت است و این قشر زحمتکش نمی‌دانند با چه ابزاری حقوق قانونی خود را مطالبه کنند.

وی با یادآوری اینکه اگر دولت از ابتدای سال مصوبه شورای عالی کار را اجرایی می‌کرد، بازنشستگان نیز از همان ابتدای سال حقوق خود را مطابق مصوبه شورای عالی کار دریافت میکردند گفت: بازنشستگان بیش از ۵ ماه به دلیل رفتار غیر منطقی و قانون گریزی‌های دولت از دریافت حقوق قانونی خود محروم بودند.

عضو کانون کارگران بازنشسته تهران رشد تورم و گرانی وحشتناک را یادآور شد و گفت: در حالی که بازنشستگان مطابق قانون و مصوبه شورای عالی کار حقوق دریافت نکردند، اما تحت فشار شدیدترین گرانی‌ها قرار داشتند.

وی با اعلام اینکه بازنشستگان انتظار داشتند در اولین ماهی که دولت به قانون بازگشت، تمامی معوقات را مطابق قانون یک جا دریافت کنند گفت: متاسفانه نه تنها معوقات دراولین ماه پس از اجرای قانون پرداخت نشده، بلکه هنوز تکلیف معلوم نیست و نمی‌دانیم سازمان تامین اجتماعی چه موقع می‌خواهد معوقات را بپردازد.

روحبخش با انتقاد از اظهارات ضد و نقیضی که از سوی مسوولان اعلام می‌شود گفت: اینکه یک مقام مسوول نتواند شفاف سخن بگوید و حرفی بزند که زمان اجرای آن مشخص نیست، جای تاسف و تعجب دارد، اما بازنشستگان نگران این هستند که مبادا سختی‌هایی که در ۶ ماه نخست سال بر آنان گذشته، ادامه داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:اداره وزارت کار بدون وزیر اشتباهی استراتژیک

وی با هشدار نسبت به اینکه به بهانه‌های گوناگون پرداخت معوقات با اماواگر رو به رو شود گفت: شاهد بودیم که مدیران تامین اجتماعی اعلام کردند معوقات را در قالب سهام شرکت‌های شستا به بازنشستگان پرداخت می‌کنند، اقدامی که به هیچ عنوان با معیشت و زندگی بازنشستگان همخوانی ندارد.

عضو کانون کارگران بازنشسته تهران با یادآوری اینکه بازنشستگان در ۶ ماهی که با مشکلات معیشتی ناشی از رفتار سلیقه‌ای دولت در افزایش حقوق رو به رو بودند، هیچ کس سراغی از آنان نگرفت گفت: در شرایطی که آقایان از وضعیت زندگی بازنشستگان خبرندارند و نمی‌دانند با چه سختی زندگی می‌کنند، حق ندارند برای نحوه دریافت یا هزینه کرد حقوق بازنشستگان تصمیم بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی بازنشسته در شرایط سختی زندگی می‌کند و شرمنده زن و فرزند است، خودش باید برای نحوه دریافت حقوقش تصمیم بگیرد گفت: آقایان گمان می‌کنند بازنشستگان در شرایط رویایی زندگی می‌کنند، در حالی که این حقوق ناچیز آن هم در شرایط گرانی‌های سرسام آور تنها میتوانند چاله‌های زندگی شان را پرکنند.

روحبخش تورم سرسام آور موجود را ناشی از عملکرد اشتباه دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دانست و گفت: بدلیل یک تصمیم غلط دولت سیزدهم، شاهد بحران گرانی و آشفته بازار قیمت‌ها بوده و هستیم.

وی با اشاره به ضرب المثلی مبنی بر اینکه "فردی پول نداشت نان بخرد و بخورد، پیاز می‌دادند تا اشتهایش باز شود" گفت: وقتی افزایش حقوق پاسخگوی هزینه‌های زندگی بازنشسته نیست و در میانه ماه کم می‌آورد، معلوم نمی‌شود آقایان چگونه انتظار دارند بازنشسته سهام بخرد. شاید هم دولتمردان گمان می‌کنند می‌شود سهام را سر سفره گذاشت و به جای نان و پنیر شکم‌های گرسنه را سیر کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: