کد خبر: ۳۸۷۰۴۶
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
0
امروز وزیر کار از پرداخت بخشی از بدهی تامین اجتماعی به داروخانه‌ها خبر داد و این در حالیست که با اجرای طرح دارویار برخی از اقلام دارویی با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مواجه شدند که باعث دو برابر شدن مطالبه داروخانه داران از تامین اجتماعی شد.

آخرین وضعیت بدهی تامین اجتماعی به داروخانه داران

امروز صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت از پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به داروخانه‌ها خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی لغو نشده، گفت: این خبر صحت ندارد. در نشست با مسئولان وزارت بهداشت، مشخص شد، سازمان تامین اجتماعی بدهی‌هایی به دانشگاه‌ها دارد که بخشی از این بدهی پرداخت و بخش دیگری هم پرداخت می‌شود.

او در این باره افزوده، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها نسبت به تامین دارو هیچ مانعی ایجاد نکرده اند یکی دو بیمارستان وجود داشته بر حسب دستور وزیر بهداشت، مشکل حل شد.

مرتضوی اظهار کرد: ۷ هزار میلیارد تومان هم به بیمارستان‌ها بدهی داشتیم که همین امروز ۵ هزار میلیارد آن پرداخت می‌شود.

این صحبت‌ها توسط وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی در حالی مطرح شد که دیروز مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد که در هفته گذشته ۳۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز طرف قرارداد این سازمان پرداخت شده و بخش دیگری از مطالبات به زودی پرداخت خواهد شد و بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی بدون هیچ مشکلی می‌توانند با مراجعه به مراکز طرف قرارداد، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

طبق اعلام روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، شهرام غفاری افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای طرح دارویار، همکاری کامل داشته و مطالبات داروخانه‌ها از محل این طرح را تا شهریور ماه پرداخت کرده و تنها مطالبات دو ماه شهریور و مهر باقی مانده که به زودی با حمایت مجلس و با همکاری دولت پرداخت خواهد شد.

از مطالبات سه ماهه تامین اجتماعی، یک ماهش پرداخت شده است
با این حال، امروز نایب رییس انجمن داروسازی ایران اظهار کرده، در شرایطی که تامین اجتماعی اعلام کرده فقط دو ماه از مطالبات مانده است، اما باید توجه کرد که این دو ماه نسبت به سال قبل عملا چهار تا پنج ماه است. زیرا با اجرای طرح دارویاری برخی دارو‌ها ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و عملا نقدینگی مورد مطالبه ما از سازمان تامین اجتماعی دو برابر شده است.

سید علی فاطمی افزوده، تا هفته قبل سه ماه از تامین اجتماعی طلبکار بودیم که معادل شش ماه سال قبل می‌شود. یک ماه آن را پرداخت کردند و بدهی‌ها به دو ماه رسیده که معادل چهار ماه طلب ما در سال گذشته است. اکنون سه ماه از اجرای دارویاری گذشته که فقط مرداد ماه را تسویه کردند و شهریور و مهر ماه را هنوز تسویه نکردند که فشار زیادی به داروخانه‌ها وارد می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: