April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
قیمت سکه در اوج ۲ ساله
کد خبر: ۳۸۷۰۵۵
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
قیمت سکه امروز با ورود به کانال ۱۶ میلیون تومان و پیشروی در این کانال قیمتی، در سقف دو سال گذشته قرار گرفت.

سکه ۱۶ میلیون شد

سکه امروز (چهارشنبه) برای اولین بار در دو سال اخیر وارد کانال ۱۶ میلیون تومان شد.

قیمت سکه امامی امروز ۴۵۰ هزار تومان (۲.۹ درصد) رشد داشت و ساعت ۱۶ چهارشنبه به نرخ ۱۶ میلیون تومان و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

ادامه رکوردشکنی قیمت دلار در بازار تهران سوخت رشد قیمت سکه و طلا شده است. اسکناس آمریکایی دیروز رکورد تاریخی خود را در کانال ۳۳ هزار تومان جابه‌جا کرد و امروز با رشد حدودا هزار تومانی به ۳۴۶۰۰ تومان رسید.

سبقت قیمت سکه از دلار

با توجه به رشد ۲.۵ درصدی قیمت دلار در روز جاری، می‌توان گفت سکه از دلار در مسیر صعودی سبقت گرفته است. محدودیت‌های خرید دلار در مقایسه با سکه موجب استقبال خریداران از بازار طلا و سکه می‌شود. همین امر موجب شدت گرفتن حباب سکه در ماه‌های اخیر نیز شده است. ضمن آنکه سکه و طلا به طور سنتی نیز نسبت به ارز سهم بیشتری از سبد سرمایه‌گذاری ایرانیان دارند.

همراهی طلای جهانی با بازار داخلی

در همین حال، بازار جهانی هم با خریداران طلا یار بوده است. قیمت طلای جهانی در هفته‌های اخیر عموما زیر ۱۶۵۰ دلار قرار داشت، اما حالا دوباره به بالای این مرز رسیده است. قیمت اونس در دو روز گذشته مجموعا ۱.۵ درصد رشد کرده و هم‌اکنون در محدوده ۱۶۵۷ دلار قرار دارد.

فاصله ۲ درصدی تا سقف تاریخی

به این ترتیب، سکه تنها ۳۶۰ هزار تومان (معادل ۲ درصد قیمت کنونی سکه) با سقف تاریخی ۱۶ میلیون و ۴۶۰ هزار تومانی خود فاصله دارد. سقف تاریخی قبلی مربوط به ۳ آبان ۱۳۹۹ (چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) است.

قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی امروز

در همین حال، نیم سکه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی (۲.۴ درصدی) به ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه هم با ۲ میلیون تومان (۳.۷ درصد) افزایش به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیدند.

در سوی دیگر، قیمت طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۰۹ هزار تومان افزایش یافت که حاکی از صعود ۲.۵ درصدی قیمت طلای گرمی بود.

حباب سکه در بیشترین سطح ۴۶ ماه اخیر

هم‌اکنون سکه امامی با در نظر گرفتن نرخ دلار ۳۴۶۰۰ تومانی و طلای جهانی ۱۶۵۷ دلار اونس، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان طبق تعاریف مرسوم حباب قیمتی دارد. به عبارت دیگر حباب سکه ۱۶.۲ درصد از قیمت آن را تشکیل می‌دهد. این بیشترین میزان حباب سکه از آذر ۱۳۹۷ یعنی نزدیک به چهار سال اخیر محسوب می‌شود.

برچسب ها: سکه ، دلار ، بازار ، طلا ، قیمت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: