April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۰۶۰
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
0
شرکتی اسکاتلندی یک طیف سنج خارق العاده ابداع کرده که خارج ایستگاه فضایی بین المللی داده‌هایی را جمع آوری می‌کند که چشم انداز گرمایش و سرمایش زمین را گسترش می‌دهد.

رصد گرمایش و سرمایش زمین از ایستگاه فضایی بین المللی ممکن می‌شود

ابزار EMIT که توسط شرکت «آلفا داتا» ابداع شده از خارج ایستگاه فضایی بین المللی زمین را رصد می‌کند و داده‌های از پیش رصد نشده را ارائه می‌کند.

این ابزار به طور دقیق نشان می‌دهد چگونه ابر‌های غبار معدنی که توسط باد‌های شدید از مناطق خشک در فواصل وسیع حمل می‌شوند، ممکن است جو را گرم یا سرد کنند یا چگونه ذرات تاریک نور خورشید را برای تاثیر گرمایی و ذرات با رنگ روشن را برای تاثیر خنک کنندگی جذب می‌کنند.

ابزار مذکور شامل یک طیف سنج خارق العاده است که نور قابل مشاهده و مادون سرخ را بررسی می‌کند تا ترکیب ابر‌های ذرات غبار و نقش آن‌ها در خنک شدن و گرم شدن زمین را تعیین کند.

کیت کالوین محقق ارشد و مشاور ارشد آب وهوای ناسا در این باره می‌گوید: داده‌هایی که به وسیله ابزار EMIT جمع آوری می‌شود چشم انداز وسیع‌تری به سرمایش و گرمایش زمین و همچنین نقش ذرات غبار معدنی در این چرخه فراهم می‌کند. جمع آوری حجم عظیمی داده در چنین بازه زمانی کوتاهی بسیار نویدبخش است.

EMIT میلیارد‌ها اندازه‌گیری طیف‌سنجی جدید را در شش قاره جهان جمع‌آوری می‌کند و به این ترتیب شکاف موجود در بخش دانش را می‌بندد و به پیشرفت علم آب و هواشناسی منجر می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: