April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۱۱۹
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
0
با برجسته‌ترین به‌روزرسانی‌هایی که در اکتبر به دست کاربران دستگاه‌های هوشمند رسیده است، آشنا شوید.

مهمترین به روزرسانی های دستگاه های هوشمند در ماه گذشته

اکتبر برای غول‌های فناوری از جمله اپل، گوگل، متا و مایکروسافت ماه‌های پرمشغله‌ای بود و به غیر از اعلام نتایج فصلی، شرکت‌های بزرگ فناوری به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و اصلاحات امنیتی را نیز برای دستگاه‌های خود ارائه کرده‌اند.

این به روز رسانی‌ها شامل iOS ۱۶.۱ برای iPhone، iPadOS ۱۶ برای iPad، اصلاحات امنیتی اندروید، و به‌روزرسانی‌های مایکروسافت برای ویندوز و ... می‌شود. در این گزارش خلاصه‌ای از تمام به‌روزرسانی‌های اصلی که در ماه اکتبر برای کاربران عرضه شد، آمده است.

اپل iOS ۱۶.۱ برای آیفون
اپل iOS ۱۶.۱ را با ویژگی‌های مختلفی از جمله iCloud Shared Photo Library، Live Activities، Fitness+، Clean Power Charging منتشر کرده و برخی اشکالات را رفع کرده است.

به روز رسانی برای iPad
اپل iPadOS ۱۶ را پس از یک ماه تأخیر همزمان با عرضه جدیدترین مدل‌های iPad در اکتبر منتشر کرد. این به‌روزرسانی شامل ویژگی‌هایی در برنامه پیام‌ها، گجت‌های موجود در Mail از جمله عملکرد جستجوی بهبود یافته در iPad Pro ۱۲.۹ اینچی و عکس‌های خانوادگی در iCloud Shared Photo Library در نسخه بزرگتر و رفع اشکالات امنیتی است.

به روز رسانی امنیتی اندروید در ماه اکتبر
گوگل بولتن امنیتی اندروید را برای اکتبر منتشر کرد، این آپدیت ۱۵ نقص سیستمی و ۳۳ مشکل در هسته‌ها را برطرف کرد، این به روز رسانی برای گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل منتشر شد و سامسونگ همچنین پچ امنیتی را برای گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S ۲۱ و S ۲۲ سامسونگ منتشر کرد.

گوگل کروم ۱۰۷
گوگل در هفته آخر اکتبر نسخه اضافی کروم ۱۰۶ را در قالب کروم ۱۰۷ منتشر کرد، این به روز رسانی چندین باگ و مشکلات امنیتی را که در نسخه قبلی گزارش شده بود برطرف کرد. همچنین ویژگی‌های بسیاری از جمله بهبود برنامه‌های تماس تصویری دسک‌تاپ، رمزگشایی سخت‌افزار برای فرمت کدگذاری ویدیویی با کارایی بالا (HEVC) را به همراه داشت که منجر به عملکرد بهتر، ورود ساده‌تر و امکان وارد کردن رمز‌های عبور از یک مدیر رمز عبور یا مرورگر دیگر می‌شود.

وصله امنیتی Microsoft Windows و Edge
مایکروسافت در جدیدترین به روزرسانی خود ۸۴ نقص شامل ۱۳ مشکل جدی را حذف کرده است. این شرکت همچنین ۱۲ مشکل امنیتی دیگر را در Microsoft Edge در ابتدای ماه برطرف کرده است.

به روز رسانی برنامه Zoom
Zoom نیز چندین مشکل را در برنامه خود اصلاح کرده است. این مشکلات شامل نقص در سرویس گیرنده Zoom برای جلسات است که با شدت بالا مشخص شده است. Zoom توضیح داده که اگر URL جلسه زوم باز شود، پیوند ممکن است کاربر را برای اتصال به یک آدرس شبکه تصادفی هدایت کند، که منجر به حملات اضافی از جمله تسلط بر جلسه خواهد شد.

منبع: الیوم السابع

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: