کد خبر: ۳۸۷۱۲۷
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
سرپرست بانک توسعه تعاون هدایت تعاونگران و کارآفرینان برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی را حائز اهمیت دانست.

هدایت تعاونگران و کارآفرینان برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی حائز اهمیت است

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در نشست سراسری زیست بوم ملی اشتغال در مشهد مقدس اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و هدایت تعاونگران و کارآفرینان برای بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال‌زایی بسیار مهم است.
وی افزود: در شرایطی که تمایل به دریافت تسهیلات در همه بخش‌های اقتصادی افزایش یافته است، اولویت‌دهی شبکه بانکی به واحد‌های تولیدی و تعاونی اهمیت ویژه‌ای یافته است.
شیخ حسینی تاکید کرد: بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸، بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های معرفی شدگان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بیش از ۸۰ درصد معرفی شدگان از سوی وزارت کشاورزی را پرداخت نموده است و در معرفی شدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۷۰ درصد پرداخت شده است و هدف مهم ما پرداخت صددرصدی پرونده‌های ارجاعی از سوی این وزارتخانه است.
سرپرست بانک توسعه تعاون تصریح کرد: این بانک توسعه‌ای بالاترین سطح تعامل را با معاونت‌های ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعمال داشته است و مهمترین دستاورد این همکاری می‌تواند در پیشبرد اهداف دولت و وزارتخانه در موضوع مهم اشتغال باشد.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: بنا به تجارب اثبات شده است موضوع اشتغال صرفاً با اعطای تسهیلات محقق نمی‌گردد و شرایط مساعد و زیرساخت‌های متعدد برای افزایش آمار کمی و کیفی اشتغال در سطح کشور مورد نیاز است.
وی یادآور شد: سهم تعاونگران از مجموع تسهیلات اشتغال‌زایی شبکه بانکی به نسبت پایین است و بسیار مهم است که سهم بخش تعاون از تسهیلات مناسبی از جمله بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه و دور جدید تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری افزایش یابد.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: سهم بازار پول و بازار سرمایه در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی نیاز است به تعادل برسد و با کم شدن بار سنگین شبکه بانکی در تامین مالی اقتصاد، بانک‌ها با برنامه‌ریزی بهتر و تمرکز بیشتر به ارائه خدمات بهینه می‌پردازند.
شیخ حسینی ادامه داد: تکالیف ابلاغی به بانک‌ها به ویژه بانک توسعه تعاون در برخی موارد بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است و در سال جاری این بانک در ارائه تسهیلات خرید تضمینی گندم به میزان ۱۷ هزار میلیارد ریال نقش‌آفرینی نموده است.
در این مراسم مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کریمی بیرانوند معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی این وزارتخانه، احمد محمدی سرپرست مدیریت امور اعتباری بانک توسعه تعاون و مهدی امین بیدختی مدیر شعب استان خراسان رضوی بانک حضور داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: