کد خبر: ۳۸۷۱۵۷
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
0
شهردار تهران درخصوص برنامه شهرداری در زمینه مقابله با بحران آب پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

شهرداری تهران برای مقابله با بحران آب چه برنامه‌ای دارد؟

علیرضا زاکانی در آیین بهره‌برداری از ۵ پروژه توسعه نگه‌داشت شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی در حوزه‌های آبریز در مرکز و غرب تهران که پیش از ظهر امروز با حضور مهدی چمران و مهدی سروری رئیس و نایب رئیس شورای شهر تهران و برخی از مدیران و مسئولان شهری در قالب یازدهمین شنبه امید و افتخار برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و شرکت خاکریز آب اظهار کرد: تهران حوادث غیرمترقبه دارد و همیشه مورد دقت و نظر بوده و هست.

وی با اشاره به اینکه از ۷۰ هزار هکتار ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در شهر تهران گفت: سه گسل فعال نیز وجود دارد که یک تهدید کامل محسوب می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی و نوسازی آن گفت: این موضوع نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و بر اساس آن برنامه‌هایی طراحی شده است.

زاکانی با اشاره به تهدید سیلاب در شهر تهران تصریح کرد: هر از چند گاهی ما مشکلات بحرانی را در پی سیلاب‌هایی در شهر تهران در سنوات گذاشته داشته‌ایم. همچنین بر اساس طرح جامع باید ۷۰۰ کیلومتر شبکه‌های آب‌های سطحی در شهر تهران احداث شود که بالغ بر ۵۳۰ کیلومتر از این شبکه در سطح تهران احداث شده است که ۱۷۰ کیلومتر باقی مانده نیز باید تا سال ۱۴۲۰ بر اساس طرح جامع احداث شود که ما بنا داریم این زمان را تقلیل داده و به کمتر از سال ۱۴۱۰ برسانیم تا بتوانیم به سرعت ایمنی شهر تهران را نیز فراهم کنیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۵ پروژه توسعه نگه‌داشت شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی در حوزه‌های آبریز در مرکز و غرب تهران در قالب یازهمین شنبه امید و افتخار گفت: از این تعداد پروژه، برخی از آن‌ها جدید‌الاحداث و برخی نیز به دلیل فرسودگی، ترمیم، مرمت و بازسازی شده است.

شهردار تهران با اشاره به شناسایی ۴۷ نقطه و گلوگاه سیلابی در شهر تهران گفت: از این تعداد ۱۲ نقطه در رتبه نخست، ۱۵ نقطه در رتبه دوم و ۲۰ نقطه در رتبه سوم قرار دارند و در همین ارتباط رفع خطر از این گلوگاه‌ها در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است که افتتاحیه امروز در تقاطع آریافر از جنس نقاط مهم در رتبه نخست است که با خاطر جمع زمستان امسال را پشت سر بگذاریم.

زاکانی با اشاره به سایر بحران‌های شهر تهران ادامه داد: طوفان و فرونشست زمین نیز از سایر موضوعاتی است که از سوی مدیریت شهری تهران به صورت ویژه پیگیری می‌شود تا ما بتوانیم ایمنی و رفاه را برای شهر تهران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مفتخر هستیم که امروز پروژه‌های جدیدی در قالب یازدهمین شنبه‌های امید و افتخار بهره‌برداری می‌شود، گفت: این فرآیند همچنان از سوی مدیریت شهری در دستور کار قرار دارد و ان‌شاءالله در سایر شنبه‌های امید و افتخار پروژه‌های جدیدی افتتاح، کلنگ‌زنی و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران به فتنه اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: این افراد یک خواسته حداکثری، میانی و حداقلی دارند که خواسته حداکثری آن‌ها انقراض ایران قوی و ایران اسلامی است و آن‌ها به دنبال تجزیه ایران هستند و مانع اصلی این مسئله انقلاب، ایمان و انسجام و همدلی مردم است و لذا هجمه‌هایی را در این خصوص آغاز کرده‌اند.

زاکانی به خواسته میانی اغتشاشگران اشاره کرد و افزود: آن‌ها بنا دارند که سرعت و شتاب کشور را کم کنند و نگذارند پیشرفت و سازندگی در کشور سرعت داشته باشد.

وی تصریح کرد: خواسته حداقلی این افراد این است که ظرفیت خدمترسانی در کشور را کاهش دهند و نگذارند مردم شیرینی خدمت را بچشند. اما آنچه که مهم است اینکه در سطح کلان دولت و ما نیز در سطح شهر تهران تلاش‌هایی را برای خدمترسانی آغاز کرده‌ایم.

شهردار تهران افزود: تلاش ما این است که خواسته‌های این افراد را زیر پا لگدمال کنیم تا افق روشنی برای خدمت‌رسانی و حلاوت آن از سوی شهروندان فراهم کنیم به طوری که پیش از آغاز فتنه و آشوب‌ها در کشور ما طرحی را در قالب شنبه‌های امید و افتخار آغاز کردیم که در قالب آن پروژه‌های کلان کلنگ‌زنی، بهره‌برداری و افتتاح می‌شوند و این فرآیند ادامه خواهد داشت.

زاکانی با اشاره به یاوه‌گویی‌های بایدن رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا از روی حواس‌پرتی مطالبی را گفته و نشان می‌دهد که این آقا آلزایمر دارد و خودش را مضحکه‌تر کرده است. بطوریکه حتی بایدن برای ایستادن نیاز به عصا دارد.

وی با اشاره به حمله آشوبگران و اغتشاشگران به نیرو‌های پاکبان و آتش‌نشان مجموعه شهرداری تهران گفت: مجموعه خدمات شهری در شب‌های گذشته تلاش کرده است تا شرایط خوبی در سطح شهر تهران پس از آشوب‌ها و حضور خیابانی اغتشاشگران فراهم شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه هیچ یک از این فعالیت فتنه‌گران و آشوبگران سبب نخواهد شد که شهرداری تهران دست از خدمت‌رسانی بردارد گفت: ما طبق برنامه‌ریزی افتتاحیه‌های خود را در قالب شنبه‌های امید و افتخار داشته و خواهیم داشت و هر چقدر فشار آشوبگران بیشتر باشد ما نیز خدمت‌رسانی خود را توسعه خواهیم داد.

زاکانی با بیان اینکه ما بدهکار مردم هستیم، افزود: ان‌شاءالله مسیر خدمت به صورت جدی و با تلاش بیشتر پیگیری و دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۲۵۰ هکتار فضای سبز پیرامونی شهر تهران با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید گفت: امسال تلاش داریم ۱۵۰۰ هکتار از این فضا را در شهر تهران به بهره‌برداری برسانیم و نکته قابل توجه این است که درختانی که در این فضا‌ها مورد استفاده قرار گرفته، درختان مثمر هستند.

شهردار تهران در ادامه به بحران آب در شهر تهران اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در این حوزه نیز مسئولیت‌پذیر است به طوری که به‌زودی تفاهمنامه‌ای با وزارت نیرو به امضا خواهد رسید که در قالب آن آب‌رسانی به فضای سبز از طریق بازچرخوانی آب انجام خواهد شد. در حال حاضر ۱۰ میلیون متر مکعب در این حوزه پیگیری می‌شود که بنا داریم که این رقم را به ۲۱۰ میلیون متر مکعب از طریق بازچرخوانی آب برسانیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: